Beograd

[ Izvor: Mediji ]

09. 06. 2025. 20:23 0

Menjaju se trasa i metod izgradnje tunela od Ekonomskog fakulteta do Despota Stefana

U cilju smanjenja saobraćajnog opterećenja u centralnom gradskom jezgru i skraćivanja vremena putovanja između savske i dunavske padine, planirana je izmena trase i metode izgradnje budućeg tunela koji će povezivati ove dve ključne beogradske zone.

Kako je predviđeno izmenama Plana detaljne regulacije, tunelska veza će se umesto dosadašnje klasične metode gradnje realizovati primenom TBM tehnologije (Tunnel Boring Machine), čime će se, kako se navodi, ubrzati izvođenje radova i smanjiti negativni uticaji na okruženje, piše eKapija.

Tunel će imati dve saobraćajne cevi sa po dve trake, a ukupna površina obuhvaćena planom iznosi 34,97 hektara. Ulasci i izlazi iz tunela planirani su u produžetku starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta, i na strani dunavske padine kod zgrade MUP-a, u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.

Trasa tunela predviđa prolazak ispod Ulice Gavrila Principa, Terazija, Nušićeve ulice i dalje trasom Bulevara despota Stefana.

Tunel će, kako se navodi, omogućiti lakšu i bržu vezu između Novog Beograda, Savskog amfiteatra i Ade Huje, uz procenjeno smanjenje transportnog opterećenja u centralnoj gradskoj zoni za oko 14 odsto, skraćenje vremena putovanja za 10 odsto i povećanje prosečne brzine kretanja vozila za isti procenat.

U okviru plana predviđeno je i pejzažno uređenje zelenih površina sa obe strane tunela, uključujući ozelenjena ostrva, drvorede i pešačke staze.

Projekat podrazumeva i redefinisanje Parka Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na trg uz Ekonomski fakultet i skver omeđen ulicama Gavrila Principa, Karađorđevom i Ličkom.

Nosilac izrade plana je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, obrađivač Urbanistički zavod Beograda, dok je naručilac Institut Jaroslav Černi.

Portal eKapija podseća na izjave nadležnih da bi postavljanje mašine "krtice" trebalo da počne u naredna dva meseca, a da bi sa kopanjem samog tunela trebalo da počne za oko godinu dana.

Kako je ranije najavljeno, za realizaciju tog projekta biće zadužena kineska kompanija Pauer Čajna (PowerChina), a Vlada Srbije prošle godine odobrila je zaduživanje u vrednosti od 24,8 milijardi dinara (oko 20 miliona evra) za izgradnju te saobraćajnice.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Premijerove žmurke

Zoran Živković [06.06.2025.]




Video dana

Moja kuća putujuća

Anketa

Da li je blokada u više gradova istovremeno dobra ideja studenata?

Rezultati