Beograd
07. 04. 2025. 10:57 1
Grad Beograd uvodi službu bezbednosti čije je FINANSIRANJE - NEJASNO
Za bezbednost na javnim površinama Beograda nisu zaduženi samo policajci, postoji i Gradska služba bezbednosti koja je nezavisna od MUP-a. Šta tačno oni obezbeđuju znamo samo u naznakama od gradonačelnika, a mogli smo da vidimo kako se obračunavaju sa demonstrantima ispred zgrade gradske skupštine. Koliko to košta građane i po kom kriterijumu su birane firme koje učestvuju u opremanju takve jedinice, ne znamo, već nagađamo. Opozicija tvrdi, to je nastavak iste priče kao sa sa komunalnim belima i kao sa nabavkom novih vozila za gradski prevoz, gde je sve ili preplaćeno ili je van očiju javnosti. nastavlja Ana Zulbehari, reporterka Dnevnika na TV Nova.
Da li ste čuli za Beogradsku službu bezbednosti? Neki su već naišli na njihva vozila pred garažama u 61. bloku. Sliku okačili na društvene mreže i izazvali lavinu komentara.
- Meni ova paramilicija deluje kao da je formirana izvan zakonskih ovlašćenja. Izgleda da im je tu neka baza… Dočepalo se valjda nekih garaža, šta li… - kažu građani.
Slučajno ili ne, baza se juče nalazila u Ulici Jurija Gagarina, tik uz sedište firme Atlas, poznate po angažmanu na obezbeđivanju skupštine grada Beograda.
Iako tender, za sada, nije raspisan, gradska opozicija i upućeni tvrde, već se zna kojim firmama će taj posao biti dodeljen.
- Najsporniji deo tog projekta je uvođenje privatnog obezbeđenja na ulice Beograda i prepuštanje javnog obezbeđenja privatnim firmama, to bi po našim saznanjima mogle biti Atlas securitz i TM Solutions koje su se već proslavile incidentima ispred gradske skupštine - otkriva Nikola Jovanović iz Centar za lokalnu samoupravu.
- Umesto fantomki i traktora, Šapić je toj svojoj privatnoj vojsci koju osniva kršeći zakone podelio uniforme i službene dačije koje nikako da odgovori od koga ih je kupio, kako i koliko ih je platio - kaže Mila Popović, SSP.
Čemu će služiti gradska bezbednosna služba objasnio je početkom godine prvi čovek Beograda.
- Ovakvih 50 vozila, oni će patrolirati pre svega uveče kada ne budu obilazili škole i vrtiće, u toku dana će pre svega patrolirati oko škola i vrtića, kako bi spremni za eventualu neželjenu situaciju ili intervenciju - rekao je Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda.
Iako su za red i mir na javnim površinama nadležni isključivo pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Šapićeva Gradska služba bezbednosti nezavisna je od policije.
- Ovo što je Šapić napravio i što želi da sprovede jeste jedna vrsta njegove prvatne parapolicijske snage, gde je uspeo da zaposli kadrove SNS i to jedna vrsta legalizacije svih ovih batinaša koji sede u Pionirskom parku, koji su zaposleni u firmama poput Mandića, Denta Šijana, do sada su se finansirali iz nameštenih tendera, a sad će iz budžeta grada Beograda - smatra Miloš Pavlović iz Narodnog pokreta Srbije.
- Samo nekoliko metara dalje od ovog regrutnog centra su i prostorije mesnog odbora SNS, pa je piotpuno jasno da će jedini zadatak ove nove naprednjačke formacije biti zaštita režima, kako bi obezebdio pare za svoju vojsku on je izmislio neki velikii projekta grada Beograda i tako zloupotrebljava novac svih građan - kaže Mila Popović, SSP
U prvoj fazi tog bezbednosnog projekta – postavljeni su kontejneri za "bele", tj. komualnu policiju, u drugoj video-nadzor sa softverom za prepozvanja oružja i tvrdih predmeta.
- Te kontejnere, jedan je iza mene, smo platili milijardu 360 miliona dinara, to je izgradila firma Concord West, a takođe je uveden video nadzor u škole i vrtiće, za koje sam gradonečalnik kaže da ne znamo gde se pohranjuju podaci, koliko se čuvaju, ko ih čuva i da taj video nadzor nije povezan sa MUP-om. Što je takođe meni neshvatljivo - kaže Jovanović.
Naplata "uštede"
Mnogo je pitanja, ali glavno – koliko će nas nova gradska sužba koštati. A najavljena je taman kada su Beograđani pomislili da će nešto uštedeti ukidanjem naplate javnog prevoza. No, već sad se naziru neke druge cifre, cene autobusa u kojima više ne moramo da kucamo karte.
- 750.000 sa solo autobus i 2.291.000 za zglobni autobus. Uz ovaj autobus dobija se dijagnsotički uređaj, obuka kadrova za upravljanje autobusom i tehnička podrška. Ovo je cena koju ne mogu da plate ni London, ni Ženeva, Moskva, Tokio, ni Moskva, a ovo je cena koju plaća SNS i Aleksandar Šapić - konstatuje Pavlović.
Do ove računice došli su u NPS podelivši polovinu gradskog budžeta, tj 596 miliona evra, koliko je izdvojeno za kupovinu 300 autobusa – 170 solo i 130 zglobnih. A i nedavna nabavaka 150 BMC vozila iz Turske koštala nas je papreno.
- Kao da smo kupovali svemirsku letelicu. Za jedan autobus zglobni 570.000 evra sa pdvom, dok je solo autobus plaćen 462.000 evra. Za nabavku ovih 150 autobusa po realnim tržišnim uslovima na dan nabavke autobusa, Beograd je uskraćen za 42 autobusa, umesto 150 autobusa - ističe Nenad Baletić, Narodni pokret Srbije.
Iz nabavke u nabavku sve su skuplji. Ali ne mogu svi da se uklope u tražene specifikacije. U poslednjoj nabavci – uslovi konkursa, tehnički opisi traženih autobusa i rokovi isporuke su takvi, da kao da već negde stoji spreman dobavljač sa upravo takvim autobisama u garaži i samo čeka kraj formalnog tendera. Možda isto kao i ona vozila u 61. bloku.
Komentari 1
ostavi komentar