Beograd
24. 03. 2025. 11:14 0
Sindikat GSP: Drastično produženi rokovi za nabavku novih autobusa i tramvaja
Sindikat "Centar - GSP Beograd" ukazao je da su "drastično" produženi rokovi za podnošenje ponuda na tri tendera za kupovinu novih tramvaja i autobusa, ocenjujući da je pitanje da li će biti moguća nabavka novih vozila ukoliko Grad Beograd ne bude žirant Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP).
GSP Beograd je prošlog meseca raspisao tri tendera za kupovinu novih vozila ukupne vrednosti 39,5 milijardi dinara, od čega je za nabavku 100 kratkih tramvaja predviđeno 25 milijardi dinara, za 130 zglobnih autobusa na gas (CNG) sedam milijardi dinara, a za nabavku 170 solo autobusa 7,5 milijardi dinara.
- Upozoravamo da je posao nabavke novih tramvaja i autobusa zapao u ozbiljan problem, zato što GSP ima veoma loš bonitet zbog velikih i nagomilanih dugova prema dobavljačima, tako da nijedna lizing kuća, odnosno finansijska institucija ne želi da učestvuje u projektu finansiranja nabavke novih vozila, što će za posledicu onemogućiti kupovinu novih vozila za potrebe GSP-a - piše u saopštenju sindikata.
Rok za podnošenje ponuda za autobuse je produžen do 22. aprila, a za tramvaje do 5. maja.
- Već sada je jasno da nijedna lizing kuća neće ući u ovaj posao upravo zbog stanja u kojem se GSP nalazi, s obzirom na to da gradski prevoznik ne naplaćuje svoje usluge korisnicima, već je isključivo od strane grada plaćen po pređenom kilometru na svakoj liniji. U poslednje dve godine odlukama rukovodstva grada smanjeno je učešće GSP-a na tržištu javnog prevoza, kada je desetine linija oduzeto GSP-u i dato privatnoj "Streli" i konzorcijumu "BG bus prevoz" - naveo je sindikat GSP-a "Centar".
Sindikat je apelovao da se hitno reši pitanje u vezi sa obezbeđivanjem garancije sredstava za kupovinu novih vozila, jer u suprotnom GSP neće biti u stanju da ispoštuje svoje ugovorne obaveze.
- Pre svega zbog stupanja na snagu starosne granice od 1. septembra 2025. godine kojom će svi autobusi stariji od 10 godina biti povučeni iz saobraćaja i rashodovani. Pored toga, GSP-u su preko potrebni i novi tramvaji i trolejbusi, jer su postojeća vozila u elektropodsistemu u lošem stanju i opstaju isključivo zahvaljujući velikoj požrtvovanosti radnika održavanja - navedeno je u saopštenju.
Podseća se da je na poslednjoj sednici Skupštine grada usvojen deklarativni zaključak kojim Grad Beograd podržava nabavku novih vozila, ali se, kako se dodaje, u istom zaključku ogradio da ne garantuje za otplatu sredstava za kupovinu novih vozila.
- Takav dokument lizing kućama ne može biti prihvatljiv, što nameće pitanje da li uprava grada zaista ima nameru da pomogne GSP-u ili je ovo novi pokušaj urušavanja najvećeg gradskog preduzeća kako bi se proglasilo da nije moguća kupovina novih vozila GSP, a ujedno još veći broj autobuskih linija ustupio privatnim prevoznicima kao što je "Strela" iz Obrenovca - piše u saopštenju.
Komentari 0
ostavi komentar