Beograd
06. 09. 2024. 15:28 3
Sindikati GSP o udesu: Kod jednog vozača bilo alkohola u krvi
"Danas, 6. septembra u Vodovodskoj ulici u Beogradu dogodila se saobraćajna nezgoda u kojoj su učestvovala dva autobusa privatnih prevoznika "Banbus" iz Obrenovca i "Trans-Jug" iz Obrenovca. Oba prevoznika su deo novog konzorcijuma "BG Bus prevoz", koji je juče, 5. septembra jedini podneo ponudu za preuzimanje 84 linije javnog prevoza za narednih 10 godina. Prema informacijama sa lica mesta, ima povređenih putnika i ekipe Hitne pomoći su transportovale povređene do zdravstvenih ustanova. Prema našim saznanjima, vozači su testirani na prisustvo alkohola u organizmu i kod jednog vozača je potvrđeno prisustvo alkohola", navodi se u saopštenju sindikata GSP, koje prenosimo u celosti.
"Sindikati "Centar", "Pravda", "Sloga" i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda još jednom ističu da novi autobusi sami po sebi nisu garancija za bezbedniji javni prevoz, ukoliko se zanemari izuzetno bitan faktor, a to je odmoran i osposobljen vozač. Upravo kod navedenih prevoznika, prema neposrednim saznanjima sindikata i svedočenjima vozača koji su zaposleni u tim firmama, brojni vozači su usled manjeg broja ljudi od potrebnog, angažovani i po 12 sati dnevno za volanom autobusa, suprotno zakonu, čime je direktno ugrožena bezbednost saobraćaja.
Učestala kontrola očigledno nedostaje i od strane samog prevoznika i od strane nadležnih organa, pa tako pojedinim privatnim prevoznicima očigledno nije bitno da li su vozači odmorni i sposobni za učestvovanje u saobraćaju, što podrazumeva i redovnu i nenajavljenu kontrolu na prisustvo alkohola i psihoaktivnih supstanci. Nedopustivo je i za osudu da vozač sedne za volan pod dejstvom alkohola i time ugrozi hiljade života svojih putnika i drugih učesnika u saobraćaju. Pored odgovornosti pojedinaca, odgovornost mora da snosi i prevoznik, odnosno odgovorno lice koje je moralo da sprovodi unutrašnju kontrolu zaposlenih.
Ovom prilikom javno postavljamo pitanja Upravi saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova i Sekretarijatu za javni prevoz grada Beograda: 1. Koliko je trajala smena vozačima koji su učestvovali u današnjoj saobraćajnoj nezgodi i da li su vozači imali propisano vreme dnevnog i nedeljnog odmora između svojih smena? 2. Da li je kod vozača utvrđeno prisustvo alkohola i u kom procentu? 3. Koliko kontrola poštovanja radnog vremena vozača i kontrolu na prisustvo alkohola je sprovedeno od početka ove godine, koliko prekršaja je utvrđeno i kod kojih prevoznika? Odgovori na ova pitanja su od značaja za najmanje milion građana koji svakodnevno koriste javni prevoz i više od 7.000 zaposlenih u sistemu javnog prevoza Beograda.
Ističemo i da su sindikati Upravi saobraćajne policije, Inspetoratu za rad i Sekretarijatu za javni prevoz već uputili zvanične prijave za svoja saznanja i spremni smo da dostavimo sva dodatna saznanja i informacije nadležnima sa ciljem da ovakvi indicenti budu prošlost, a da oni kojima je povereno da prevoze Beograđane rade po zakonu i preuzetim obavezama, a ne samo u interesu sopstvenog profita", zaključuje se u saopštenju četiri sindikata GSP Beograd.
Komentari 3
ostavi komentar