Beograd

[ Izvor: Forbes Srbija ]

23. 07. 2024. 08:46 16

Beograd na vodi uspeo: Korak bliže do rušenja glavne autobuske stanice

Kompanija Beograd na vodi iz četvrtog pokušaja uspela je da dobije lokacijske uslove za gradnju na mestu Beogradske autobuske stanice.

To je bio preduslov za podnošenje zahteva i pribavljanje građevinske dozvole kako bi mogli da izgrade stambeno - poslovni kompleks ukupne bruto površine od gotovo 100.000 kvadrata od kojih će 69.500 biti iznad zemlje, piše Forbes Srbija.

Nadležni gradski Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, odobrenje je izdao 5. jula, ali je ono postalo vidljivo javnosti u petak.

Šta će se graditi na mestu Beogradske autobuske stanice

Lokacijski uslovi pokazuju da bi na tom prostoru trebalo da nikne pet objekata i dve garaže.

U ovim zgradama biće ukupno 629 stanova i 26 poslovno-komercijalnih lokala. Kada je reč o garažama predviđene su dve sa 806 mesta od čega 41 parking mesto za osobe sa posebnim potrebama.

Objekti će imati dva podzemna nivoa, prizemlje, osam spratova i još jedan nivo iznad.

Tempo radova

Kompleks će biti izgrađen u sedam faza. U prvoj, radovi će se odnositi na izgradnju temelja za prve dve zgrade i prvu garažu koja će ih opsluživati. Sledi izgradnja prve zgrade koja će imati 99 stanova i četiri lokala, kao i garaže sa 362 parking mesta.

U fazi tri predviđena je izgradnja druge zgrade sa 148 stanova i sedam lokala, sa pripadajućim zelenim površinama. Sledi faza u kojoj će biti postavljeni temelji za preostale tri zgrade i drugu garažu koju će koristiti stanari.

U poslednje tri faze biće završene preostale tri zgrade: prva sa 115 stanova, druga sa 138 stanova i poslednja sa 129.

Međutim, početne faze moraće da sačekaju izgradnju velikog kružnog toka koji je planiran kod sadašnjeg ulaza za autobuse u postojeću Beogradsku autobusku stanicu. Ti radovi će podrazumevati i promenu trase ulice Zemunski put. Podrazumeva se i da je potrebno sačekati izmeštanje perona postojeće stanice u blok 42 na Novom Beogradu.

To je neophodno zbog druge zgrade u novom kompleksu, jer je njen položaj planiran na mestu gde sada prolazi deo ulice Zemunski put i tramvajske šine. Ona bi zauzela i deo Karađorđeve ulice, pokazuje dokument.

Zgrade 3, 4 i 5 su planirane na površini parkinga za autobuse iza stanice pa je i njega neophodno premestiti na Novi Beograd kako bi radovi mogli da počnu.

Pravila građenja

Oko novog naselja prolaziće dve linije beogradskog metroa tako da će pri izradi projekta za građevinsku dozvolu biti neophodno objekte pomeriti najmanje četiri metra od spoljne ivice konstrukcije metro linija.

Zgrade na parceli mogu da zauzmu 70% površine dok je 30% neophodno ostaviti za zelenilo. Nije dozvoljeno ograđivanje parcele osim privatnih bašti ispred stanova u prizemlju. Takođe, dozvoljeno je ozelenjavanje krovova.

U ovom trenutku, kako se vidi iz dokumenta, ne postoji izgrađena elektroenergetska infrastruktura potrebnog kapaciteta na ovoj lokaciji pa je zaključen ugovor sa Elektrodistribucijom za podizanje trafo stanice.

Zgrade će biti priključene na toplovodnu mrežu TO Novi Beograd, a u dokumentu se navodi da je na izričit zahtev investitora predviđeno da se na daljinski sistem grejanja priključuju samo stanovi u zgradama, ali ne i lokali.

Uslovi za dobijanje građevinske dozvole

Iako je Beograd na vodi dobio lokacijske uslove, resorni gradski sekretarijat naveo je u rešenju i preduslove da bi dobili građevinsku dozvolu.

Sekretarijat konstatuje da u ovom momentu "nema faktičkih uslova za izgradnju objekta u skladu sa podnetim zahtevom" pa je neophodno da se sa imaocima javnih ovlašćenja prethodno zaključe ugovori kojima će nedostajuća infrastruktura biti obezbeđena.

Najpre, potrebno je da investitor gradskom sekretarijatu dostavi ugovor sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda koji obuhvata izgradnju nedostajućih saobraćajnica, raskrsnice sa Karađorđevom ulicom i proširenje dela Karađorđeve, kao i izgradnju vodovodne i kanalizacione mreže. Takođe, potrebni su i ugovori sa Elektrodistribucijom Srbije, kao i onaj sa Beogradskim elektranama kako bi objekti bili priključeni na njihove mreže.

Podsetimo, u prethodna tri pokušaja, zahtevi Beograda na vodi za dobijanje lokacijskih uslova za gradnju na prostoru Beogradske autobuske stanice odbijani su mahom zbog tehničkih nedostataka u dokumentaciji.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 16

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Doručak na travi

Zoran Živković [02.09.2024.]




Video dana

Beba uspavala tatu

Anketa

Da li će lista "nepodobnih" za ulazak u Srbiju ostati na snazi?

Rezultati