Beograd
07. 06. 2024. 13:18 1
Ponovo DOZVOLJENE REKLAME na vozilima GSP-a!
Beograd će ponovo dozvoliti da se na vozilima javnog gradskog prevoza postavljaju reklamne poruke. Ova promena dolazi nepune dve godine nakon što je Grad u avgustu 2022. zabranio "postavljanje reklama i drugih natpisa sa spoljašnje strane vozila (i unutrašnje strane prozora) gradskog prevoza u Beogradu“. Predstavnici grada su zabranu ovog vida reklamiranja pravdali, između ostalog, i niskim prihodima od "prelepljivanja“ autobusa marketinškim porukama, koji su se ipak merili milionima dinara, odnosno stotinama hiljada evra.
Podsetimo, avgustu 2022. godine Beograd je zabranio postavljanje reklama i drugih natpisa sa spoljašnje strane vozila (ili sa unutrašnje strane prozora u vozilu). Tim rešenjem bilo je određeno da se unutrašnjost vozila može koristiti za postavljanje reklamnih poruka, ali da nijedno obaveštenje niti reklama u vozilu ne sme se postaviti van posebno predviđenih prostora za ovu namenu (oglasnih tabli).
Skidanje reklama sa autobusa najavio je na leto 2022. godine tadašnji gradonačelnik Aleksandar Šapić navodeći da autobusi liče na "Mikijev zabavnik", a da je prihod od toga zanemarljiv. Posle skoro dve godine zabrane, Grad Beograd je promenio mišljenje. Kako piše u najnovijoj odluci od 24. maja, spoljašnost na vozilima beogradskog javnog prevoza može da se koristi za postavljanje reklamnih poruka (u skladu sa Pravilnikom o postavljanju reklamnih poruka). Za postavljanje reklamnih poruka, uskoro će moći da se koristi i unutrašnjost vozila, vidi se iz odluke.Ono što je novina kada se radi o reklamiranju na vozilima gradskog prevoza je upravo to da će biti donet poseban "Pravilnik o postavljanju reklamnih poruka“, koji će urediti ovu oblast. Pravilnik treba da donese gradski Sekretarijat za javni prevoz u naredna tri meseca. Zabrana reklamiranja na vozilima javnog prevoza bila je štetna, pre svega za Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd, ali i za privatne prevoznike, zbog toga što im je direktno smanjila prihode, ocenjuju sagovornici Nove ekonomije.
Dodaju i da ovo polje jeste bilo potrebno urediti, da se tačno zna ko i kako može da postavlja reklamu, na kom delu vozila, da se spreči zaklanje vidik putnicima - ali nije bilo potrebno potpuno zabraniti ovaj vid oglašavanja.
- Ovakva mera je bila apsolutno štetna, pre svega po GSP, koji je ostvarivao prihode od iznajmljivanja oglasnog prostora na svojim vozilima, posebno na onim linijama koje saobraćaju u užem i širem centru grada. Te linije su oglašivačima najatraktivnije, koji su zato bili zainteresovani da ulože novac u reklamiranje. Naravno, to je negativno uticalo i na prihode drugih prevoznika u beogradskom javnom prevozu - kaže za Novu ekonomiju direktor Centra za lokalnu samoupravu (CLS) Nikola Jovanović.
On je takođe postavio pitanje ko će odgovarati za "potencijalne milione evra izgubljene dobiti od oglašavanja na vozilima GSP-a“.
Komentari 1
ostavi komentar