Beograd
26. 03. 2024. 16:55 11
"SNS planira da privatizuje gradski javni prevoz u Beogradu"
"Najnoviji predlog odluke o usvajanju predloga Projekta javno privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti gradskog javnog prevoza u Beogradu, a koji je Sekretarijat za javni prevoz predložio Privremenom organu grada Beograda predstavlja korak u nizu koji vodi ka privatizaciji gradskog javnog prevoza u Beogradu. Privatizacija gradskog javnog prevoza u Beogradu se uvodi na mala vrata", istakao je potpredsednik Narodnog pokreta Srbije Miloš Pavlović, čije saopštenje prenosimo u celosti.
"Gradski javni prevoz predstavlja jednu od tri najvažnije stvari u Beogradu i opšte je poznata stvar koliko je važno imati efikasan gradski javni prevoz. U prethodnih godinu dana više puta smo ukazivali da je gradski javni prevoz u Beogradu pred kolapsom, ali gradska vlast po tom pitanju nije uradila ništa, nastavlja sa njegovim urušavanjem što dovodi u opasnost život i bezbednost ljudi i imovine.
Izražavamo opravdanu sumnju da se Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) namerno gura u finansijske dugove i devastira kako bi se dovelo u fazu da jedini izlazak iz problema jeste njegova privatizacija.
Kada pogledamo poslovanje GSP, vidimo da duguju na sve strane već godinama, i to Infostanu, Vodovodu, Evropskoj banci za obnovu i razvoj, elektranama... Konkretno, gubici GSP u 2021. godini su bili 1,2 milijarde dinara, dok su u 2020. bili 2,2 milijarde dinara. Otprilike svake godine posle svih ulaganja i donacija grada GSP gubi 10-20 miliona evra godišnje.
GSP svake godine pravi finansijske gubitke, te je potrebno uraditi dubinsku analizu ovog preduzeća i identifikovati mogućnosti za reorganizaciju i unapređenje. U GSP infrastruktura je u stanju raspada, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja, klima u autobusima leti greje a zimi hladi, vozači su prinuđeni da rade i po dve smene kako bi sebi obezbedili ekonomsku egzistenciju, a GSP pojedine poslove održavanja poverava privatnim preduzećima tako da smo dobili neku vrstu privatno-javnog partnerstva koji kontroliše gradski prevoz. U prethodne četiri godine napravljen je dug od 9 milijardi dinara za koji niko nije odgovarao, direktori se postavljaju kao vršioci dužnosti i biraju bez javnog konkursa i direktnim kršenjem zakona.
Narodni pokret Srbije, kao odgovorna politička stranka koja je posvećena iznalaženju rešenja za različite probleme sa kojima se svakodnevno susreće naše društvo i građani, predlaže kao jedno od rešenja za javni gradski prevoz bude njegova reforma i restruktuiranje, kao i svakog drugog javnog preduzeća, u tom smislu što će se izvršiti njegovo restruktuiranje postavljanjem profesionalnog i stručnog menadžmenta koji će izvršiti optimizaciju stručnog kadra i broja zaposlenih, zaustaviti nameštene javne nabavke, novac od zaustavljanja nameštenih javnih nabavki usmeriti za kupovinu nove infratsrukture, prevoz putnika poveriti samo onim privatnim prevoznicima koji će garantovati kvalitetniju i bolju uslugu prevoza Beograđanima, a protiv odgovornih lica koja su u prethodnom periodu doveli preduzeće na ivicu bankrota inicirati pokretanje krivičnih postupaka", zaključuje se u saopštenju Miloša Pavlovića, potpredsednika Narodnog pokreta Srbije.
Komentari 11
ostavi komentar