Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Beograd

[ Izvor: N1 ]

09. 09. 2022. 17:11 24

Još jedan vozač GSP dobio otkaz zbog obraćanja na protestu

Sima Šarik dobio je otkaz na mesto vozača u GSP Beograd, nakon dve decenije rada, a kako navodi za portal N1 - bez posla su ostali i on i još dvojica njegovih kolega koji su govorili na protestu radnika ovog preduzeća ispred Predsedništva. Smatra da su razlozi za otkaz neosnovani, a pravdu će da potraži na sudu. Govoreći o položaju vozača u GSP Beograd, navodi da su primorani da rade "po osam sati, šest dana bez pauze, koja im se na kraju radnog vremena dopiše", iako im u kolektivnom ugovoru stoji da rade 40 sati nedeljno. "S jedne strane nam kažu da nismo u obavezi da radimo na slobodan dan, a sa druge strane nas primoravaju", navodi Šarik za portal N1 i dodaje da za taj dodatni radni dan, a svoj slobodni - nemaju pravo na topli obrok.

- Zaposlen sam u GSP Beograd 20 godina, kao najbolji vozač osvajao sam razne medalje na takmičenjima u GSP i kao najboljeg vozača su me poslali u Finsku gde sam predstavljao naše vozače, GSP Beograd, u najboljem svetlu - priča za portal N1 Šarik i pokazuje trofeje.

Ipak, danas je zvanično dobio otkaz.

- Na teret mi se stavlja nepostojeće prekoračenje brzine – što mogu i da dokažem na sudu, zatim da se nisam validirao na kapiji kada sam ulazio, odnosno izlazio s posla, a danas su primetili na kapiji da mi je kartica neispravna – znači nije do mene, do kartice je… I glavni osnov je taj što sam na protestu, koji su drugi neki momci zakazali – na mirnom protestu ispred Predsedništva, oni su držali govor i pozvali me da kažem nešto. Rekao sam nešto što je javno dostupna informacija, rekao sam kolika nam je realna plata – da je to 65.000 dinara, a ne 80 hiljada kako nam predstavljaju u medijima, da je to "mazanje očiju", jer je 80.000 hiljada plata sa prekovremenim, noćnim radom - navodi Šarik.

Takođe, u rešenju o otkazu mu je navedeno i da je izjavio da je 2014. bila veća plata nego sada. "Oni mi navode da je 2014. godine prosečna plata (u GSP) bila 50 hiljada, sada je 79 hiljada, a ako pogledamo unazad – pošto je bila nafta i koliko je bio evro, a koliko to sada", pita Šarik.Kako dodaje, razlog za otkaz bio je njegov govor na protestu. "Da sam davao izjavu pred trećim licima i zbog toga mi se stavlja na teret otkaz, jer ja ne smem da govorim pred trećim licima. Ja ako sam rekao nešto u tom parku, to je bilo pred kolegama koji već sve to znanju. Nisam davao ni za kakvu televiziju, medije izjavu, jer sam svestan da mogu da dobijem otkaz i uvek sam se suzdržavao da ne kažem istinu, sada mogu", dodao je.

Rešenje o otkazu doneo bivši direktor, ali potpisao novi

Ističe da protest nije on organizovao, ali da su njih trojica, od ljudi koji su se obraćali kolegama na tom skupu – dobili otkaze.

Za N1 je nedavno govorio vozač Zoran Stefanović koji takođe tvrdi da mu je nezakonito uručen otkaz i da je bivši direktor Radiša Momčilović iskoristio protest koji je on organizovao da ga udalji sa radnog mesta.

Šarik kaže da je, uz njih dvojicu, otkaz dobio i Marko Stojanović.
Jedino po čemu se razlikuje Šarikov slučaj je to što je novi otkaz potpisao nedavno postavljeni direktor Zoran Šarac. Na pitanje N1 da li je uspeo da razgovara sa novim direktorom, Šarik odgovara da ga je primio na sastanak koji je tražio, ali da je rekao da navodno ništa ne može da uradi. Interesantno je to što mu je novi direktor Šarac, kako kaže sagovornik portala N1, prvo dao otkaz, pa ga tek onda saslušao.

"Radimo po osam sati, šest dana, bez pauze"

Šarik za otkaze krivi i Samostalni sindikat GSP Beograda, navodeći da nisu stali u zaštitu vozača, što im je posao. Tvrdi da to nije prvi put i kao primer navodi da ništa nisu uradili iako su im se vozači žalili po pitanju radnog vremena.

- Kolektivnim ugovorom radimo 40 sati nedeljno, ali nas primoravaju da radimo i duže, jer nema vozača, šest dana po 8 sati bez pauze koju nam dopišu na kraju smene. I dok prođem pranje ja dnevno radim devet sati, šest dana u nedelji. Topli obrok nije plaćen za rad na slobodan dan, a prekovremeni sat je plaćen manje od redovnog jer "bonus" od 30 odsto dobijamo samo na redovan rad. Sa jedne strane nam kažu da nismo u obavezi da radimo na slobodan dan, a sa druge strane nas primoravaju. Na kraju godine mi smo radili 14 meseci po broju sati - kaže on.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 24

ostavi komentar
Vidi još

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Čekajući košavu

Zoran Živković [28.11.2022.]




Anketa

Hoće li Srbija proći u osminu finala Mundijala?

Rezultati

Video dana

Kako pobediti strah od visine