Beograd

[ Izvor: NIN ]

27. 05. 2022. 18:20 5

Vozanje umesto prevoza: GSP "unapređuje imidž", a klime ne rade

Činjenicu da postoji manje vozila, vozača i linija nego što su zatekli kada su došli na vlast, naprednjaci su odlučili da poprave tako što su naš novac, umesto u GSP, uložili u promociju kojom će mu "unaprediti imidž".

S obzirom na to da razmaženi Beograđani nisu uspeli da ukapiraju koliku je žrtvu vlast podnela da bi im obezbedila najbolji prevoz u Evropi, gradski moćnici su bili prinuđeni da odu i korak dalje – ponovo su uronili u gradski budžet i zagrabili sredstva za promociju GSP-a. Dakle ne za unapređenje prevoza već u reklamu takvog kakav jeste. Nema sumnje da je to najefikasniji način da se objasni koliki je uspeh činjenica da je nabavljeno čak 10 električnih autobusa koji će na relaciji Beograd na vodi – SRC "Milan Gale Muškatirović" ekološki spajati novu elitu sa teniskim terenima porodice Đoković. Ili, da je nabavljeno čak sto gasnih autobusa za one koji nisu baš elita, mada u Beogradu ne postoji gasna stanica, a po svemu sudeći neće biti ni gasa.

Za tu "neophodnost" gradski Sekretarijat za javni prevoz je u razmaku od dve nedelje upriličio dva tendera. Prvi "Multimedijalna promocija korišćenja i unapređenja sistema javnog prevoza putnika" je raspisan 27. aprila 2022. u vrednosti od 75 miliona dinara sa ciljem da utiče "na podizanje imidža javnog prevoza, kao i celokupne slike i predstave o gradu Beogradu". A da bi građani to što bolje shvatili predviđena je čak i izrada filmova koji će imati "edukativni, kulturni i istorijski sadržaj za korisnike javnog linijskog prevoza", ma šta to značilo.

Već 7. maja je pridodat još jedan tender, "Medijski plasman sa izradom vizuala za javni prevoz", u vrednosti od 87,5 miliona dinara sa ciljem da uz pomoć oglašavanja na televizijama sa nacionalnim frekvencijama, bilbordima i društvenim mrežama "unapredi imidž gradskog prevoza i poveća prihode od prodaje karata u javnom prevozu".

Ukoliko bismo te jezički rogobatno izrečene fraze pokušali da prevedemo na pristupačniji jezik, to bi trebalo da znači: čim uđete u stan zaboravite šta ste doživeli u prevozu, uključite televizor, pogledajte edukativni film o lepotama gradskog prevoza i jurnite da kupite bar tri mesečne pretplatne karte da biste bili deo tog istorijski svetlog trenutka. I ni slučajno ne razmišljajte o tome da li će vaš novac za prevoz otići za kupovinu klime, platu vozača ili promociju gradskih čelnika, jer Grad zna šta je najbolje za vas.

- Daleko bi bilo bolje da su ta sredstva uložena u ljudstvo jer imamo veliki problem sa brojem vozača i mladi više ne dolaze. Uslovi za rad su katastrofalni, a plate su veoma male (35.000 je osnovna, sa dodacima za noćni rad i prekovremeno jedva može da se zaradi 500 evra) i odlaze u inostranstvo da rade za 2.000 do 3.000 evra. Ili da su uložena u vozni park jer imamo veoma loša iskustva sa kvarovima i prokuvavanjem vozila. Tramvaji su iz 1985. godine, a mnogi autobusi imaju između 30 i 35 godina i u katastrofalnom su stanju. Svakog leta imamo problema jer u više od polovine vozila ne rade klime, a naši vozači ne znaju kako da objasne ljutim putnicima da nisu oni krivi za to. Reklama ‘kupi kartu‘ ne znači ništa, jer građanin koji kupi kartu hoće da ima ispravno vozilo. I hoće i da mu to vozilo dođe, a ne da kasni. Prošle godine su preko leta proredili vozila, sada će to opet da urade, mnoga će se pokvariti, a na prevoz će se čekati između 50 i 60 minuta. To je nedopustivo, ovo je 21. vek i ljudi moraju da idu i da se vraćaju sa posla, a ne da provedu po četiri sata u prevozu na relativno malim razdaljinama koje su u pitanju - kaže Nikola Antić, predsednik IO Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP-a.

Za početak, jedno je sigurno – klime neće biti popravljene. Zauzete oko reklamne kampanje, gradske vlasti su izgleda zaboravile kada stiže leto, tako da su se tek u maju dosetile da bi trebalo upriličiti i javnu nabavku za rezervne delove i materijal za servisiranje klima-uređaja. Кada su se dosetili prvi termin za dostavljanje ponuda je bio 18. maj, što prema proceni Centra za lokalnu samoupravu znači da ugovor ne može biti potpisan pre juna i da servisiranje neće početi pre jula, što je "dodatno opasno za starije osobe i hronične bolesnike".

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 5

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Namirivanje

Zoran Živković [03.05.2024.]




Video dana

Fitnes oprema

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati