Beograd
01. 10. 2020. 07:54 2
Izvlačenje novca iz budžeta preko nepostojećeg metroa
Potpredsednik Socijaldemorkatske stranke prof. dr Goran Radosavljević pojasnio je mehanizam izvlačenja novca iz budžeta preko preduzeća za upravljanje nepostojećim metroom. On je ukazao na fenomen da je Beograd milionski grad koji nema metro, ali ima preduzeće za upravljanje tim nepostojećim metroom sa 17 zaposlenih.
- Pored toga, od tih 17 zaposlenih, čak pet su direktori. Za plate tih, očigledno partijskih, uposlenika je iz budžeta 2019. godine izdvojeno 50 miliona dinara i još oko 50 miliona za poslovanje ovog preduzeća. Ove godine u istu svrhu izdvojeno je i mnogo više - naglasio je Radosavljević.
On je podsetio i na to da je vlast tokom predizborne kampanje 2019. godine obećavala izgradnju metroa i delila lažne karte za taj metro, a da je od toga ostalo samo oko 370.000 evra izdvojenih za zaposlene u preduzeću koje upravlja metroom, koji ne postoji.
- Ovo preduzeće je osnovano 2018. godine kako bi se navodno bavilo beogradskim vozom, iako na sajtu preduzeća ne postoji nijedan projekat koji se time bavi. Jedini projekat koji imaju je studija o uticaju beogradskog metroa na životnu sredinu i za tu studiju je iz gradskog budžeta izdvojeno 100 miliona dinara - izneo je Radosavljevć i ukazao na to da je za taj iznos smanjeno budžetsko izdvajanje za Železnice Srbije i preduzeća koja se bave onim što stvarno postoji. Na taj način se novac iz budžeta umesto na poboljšanje usluga građanima, troši na plate partijskih uposlenika.
Radosavljević je ukazao i na to da ovo preduzeće prikazuje lažnu profitabilnost, kako bi opravdali postojanje ovog fantomskog preduzeća.
- Zapravo se radi o tome da ovo preduzeće iz gradskog budžeta dobije 100 miliona dinara, od toga potroši 80 miliona, a onda preostalih 20 miliona prikazuje kao profit. Na taj način bilo koje preduzeće može biti profitabilno, a zapravo se radi samo o "presipanju iz šupljeg u prazno".
Goran Radosavljević je podvukao zahtev Socijaldemokratske stranke za hitno ukidanje ovog preduzeća i vraćanje u budžet novca namenjenog preduzeću koje se bavi nepostojećim metroom, kako bi novac građana bio preusmeren na poboljšanje usluga postojeće železnice.
Komentari 2
ostavi komentar