Vesićgrad - parada rasipništva i kiča! | Beograd | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Beograd

[ Izvor: Vreme ]

18. 09. 2020. 17:28 5

Vesićgrad - parada rasipništva i kiča!

U Beogradu se gradi konfuzno, probijaju se svi rokovi i budžeti, kvalitet izgrađenog je upitan. Pritom se ne vodi računa o potrebama Beograđana, ali zato novogodišnja rasveta ume da zablista još u ranu jesen. Bilo da se radi o muzičkoj fontani ili gondoli koja treba da se zanjiše između Kalemegdana i parka na Ušću, pod komandnom palicom zamenika raznih gradonačelnika Gorana Vesića u Beogradu je zavladala parada rasipništva i kiča.

Šta se stavlja na teret Goranu Vesiću? Najkraće rečeno, to što je glavni grad postao pakao za ljude koji u njemu žive, rade i pokušavaju da se gradom kreću bilo peške, bilo automobilom, biciklom ili javnim prevozom.

Ako ništa drugo, jedno se mora priznati: Goran Vesić i gradske vlasti imaju vanredan talenat - da za ogromne pare naprave nešto što će, bez izuzetka, da izgleda krajnje jeftino. Kao tipičan primer jednog poduhvata "uređivanja", "renoviranja", davanja "novog duha", "podizanja identiteta grada" može se uzeti Cvetni trg preko puta Jugoslovenskog dramskog pozorišta.

Krajem jula 2015. započela je rekonstrukcija Cvetnog trga, uz rok od 75 dana da se sve završi. Nakon 136 dana, 16. decembra, i nakon utrošenih 220.000 evra, Beograđani su mogli samo da konstatuju da ih prizor novog Cvetnog trga na nešto podseća.

A Beograđani koji su, nažalost, morali da odlaze do kapele na groblju Orlovača, nepogrešivo su znali: isti beli kamen oblepljen svuda unaokolo, sterilne cvećare - to je to, uspeli su da za pare građana dovedu grobljansku estetiku u strogi centar grada.

Još jedan od primera gde postojeći problem nije rešen, ali su zato potrošene silne pare i vreme da bi se napravio kič koji, nema svrhu, jeste renoviranje Trga Slavija i izgradnja "muzičke" fontane. Nije potrebno mnogo mudrosti da se shvati jedan od glavnih problema trga Slavija - mešanje pešaka sa putničkim automobilima i javnim prevozom. 

Nije mnogo teško ni naći rešenje za ovaj problem - valja pogledati podzemne prolaze kod beogradskog Sajma i način na koji je tu ubrzan saobraćaj. No, Goran Vesić je još 2015. godine odustao od podzemnih prolaza, jer se građani njih „plaše". 

Možda jeste populistički, ali jednostavna logika kaže da je nedopustivo za potpuno nepotrebnu fontanu, kojoj građani ne mogu ni da priđu, grad izdvaja skoro dva miliona evra sve dok - na primer - postoji i jedan građanin koji nema kanalizaciju, čije dete nema mesta u vrtiću ili u školi, ili dok gradski saobraćaj ne počne savršeno da funkcioniše. 

Ludilo sa novogodišnjom rasvetom svake godine doseže sve veće razmere. Kao što su to uspeli sa beskrajnim raskopavanjem ulica, gradska vlast je "zlatnu žilu" našla u i novogodišnjoj rasveti. Podsetimo, za novu 2014. godinu grad je izdvojio 4,5 miliona dinara. Za doček 2019. - 300 miliona dinara. Setimo se i da je kićenje ukrasa za doček 2019. počelo u septembru 2018, dok su ljudi išli ulicama u bermudama i jeli sladoled.

Valja samo otići na Trg republike pa da se vidi da - i bez nesrećnog okretanja kocki - nešto nije u redu sa "sređenim" centralnim gradskim trgom. Polovina malobrojnih stabala zabodenih u beton već se osušila, dok druga polovina odoleva jer je zasađena u saksije (valja reći da je svako drvo ispred Narodnog muzeja, nekim čudom, i dalje u životu). 

Gradskoj vlasti je nekako promaklo da će postavljanje grubih kocki u potpunosti onemogućiti prolazak biciklista i trotineta, a ni automobilima nije bilo lako da pređu preko džombi, pa je Trg morao na dvomesečni remont i obrtanje kočki na glatku stranu - mada je, po projektu, i gornja i donja strana kocke trebalo da bude neravna. 

Autobuska, železnička i buduća metro stanica - sve ove ključne tačke jednog grada bile su ispreturane i pomerene da bi se učinio ugođaj budućim stanarima Beograda na vodi.

U julu 2019. godine Goran Vesić najavljuje početak građevinskih radova u septembru i završetak stanice "u prvoj polovini" 2020. Nove autobuske stanice, naravno, nema ni od korova ni u septembru 2020. godine. 

Danas Beograd nema ni glavnu železničku ni glavnu autobusku stanicu. Stanica u Prokopu je popločana pustinja koja prokišnjava, a stanica u Topčideru je toliko neugledna i nefunkcionalna da bi je se postideo svaki gradić u Srbiji kroz koji prolazi pruga.

U februaru 2019. Vesić je obećao da će izgradnja novog mosta na Savi započeti tog leta, da će stari tramvajski most biti izmešten, da će do kraja 2019. godine započeti izgradnja tunela kod Ekonomskog fakulteta, te da će do kraja 2020. - uz malo sreće - početi gradnja prve stanice metroa (čuvena linija „iz ničega u nigde“).

Ništa od ovoga još uvek nije ni započeto, ali saga sa premeštanjem mosta u park na Ušću ostala je jedan od najvećih Vesićevih bisera. Vesić je zatim slagao da su za to građani glasali na sajtu grada. Odmah ga je demantovao Folićev naslednik na mestu gradskog arhitekte Marko Stojčić, rekavši da glasanje tek treba da bude održano.

Ni to glasanje nije završeno slavno. Ko je pratio tok glasanja, mogao je da primeti kako je u kratkom periodu silno porastao broj glasova za prebacivanje mosta u park, ostavljajući osnovanu sumnju da je i ono, kao i većina stvari u ovoj zemlji - bilo namešteno.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 5

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Anina i Sinišina jelka

Zoran Živković [12.01.2021.]


Video dana

Godine su samo broj

Anketa

Koga biste želeli za novog patrijarha?

Rezultati