Beograd
07. 05. 2020. 12:57 6
Ljudi ostaju bez posla, a Bus Plus karta nikad skuplja
Dok pandemija koronavirusa i dalje traje i dok su za vreme vanrednog stanja mnogi ljudi ostali bez posla, Grad Beograd je odlučio da izbaci uz upotrebe nepersonalizovane Bus Plus karte i ubaci vremenske, čija je cena tri puta skuplja.
Pre vanrednog stanja cena vožnje od 90 minuta koštala je 89 dinara. Međutim, da bi građani sad išli na posao njima će, uz radni nalog, trebati vremenska karta (koja važi za ceo dan) čija cena iznosi 250 dinara. Plus, cena same kartice koja iznosi 40 dinara.
- Je l' to kažnjavate ljude koji moraju da idu na posao i imaju radnu obavezu? Je l' ovo mera izlaska iz krize? Plus maske, rukavice. Šta je ovo? Kakva je ovo pljačka radnika - pita se jedna tviterašica.
Naime, ukoliko građani nemaju personalizovanu Bus plus karticu, moraće da kupuju jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu. Cena karte za tri dana je 700 dinara, a za pet dana je 1.000!
Sada ne samo da će građani morati dodatno da izdvajaju novac za maske, čija je cena poskupela - koštaju između 100 do 150 dinara, i rukavice, oni će morati da daju i 250 dinara za jednodnevnu kartu.
Po prostoj računici, zaposleni će morati mesečno da izdvajaju 4.000 hiljada samo za kartu (ukoliko uplaćuju petodnevnu).
Jedini logični razlog za povećanje cene karata i zaštitne opreme (neke države u Evropi su smanjile cenu maski na 50 centi) je lični profit i ništa više.
Pitanja o ceni vremenske karte poslali smo Sekreterijatu za javni prevoz, ali do objavljivanja ovog teksta, odgovor nismo dobili.
NDMBGD: Diskriminacija zaposlenih kod korišćenja javnog prevoza
Inicijativa Ne davimo Beograd optužila je gradske vlasti da zloupotrebljavaju pandemiju i vanredno stanje da bi povećali cene karata u prevozu i uvele paprenu naplatu za najsiromašnije gradjane i radnike koji rade privremene poslove ili ih poslodavci angažuju "na crno".
- Ako pogledamo šta se krije iza ove mere, videćemo da gradska vlast zapravo pokušava da 'utera' naplatu za javni prevoz, koristeći pandemiju. Dakle, svako ko je privremeno angažovan na nekom poslu ili silom prilika radi na crno, prinudjen je da plaća skuplje jednodnevne ili višednevne karte, umesto jednokratne karte od 89 dinara koja traje 90 minuta - navela je inicijativa.
Inicijativa je dodala da je prevoz potrebno obezbediti svima kojima je potreban za egzistenciju, jer je nepravedno davati prednost onima koji imaju više novca da plate skuplje karte.
Komentari 6
ostavi komentar