Srbija
25. 01. 2024. 07:00 4
Parking servis naplaćuje kazne NEZAKONITO (FOTO)
Građani Prokuplja danima muku muče sa kaznama za parking, a poslednji u nizu slučaja je plaćanje kazne za plaćen mesečni parking. Jedna Prokupčanka je platila 1. avgusta prošle godine 770 dinara za mesečno parkiranje, a sada joj je stigla kazna za taj dan. Kako se žalila, u beogradskoj centrali "Demetra AB" dobila je odgovor da "aplikacija ne prepoznaje njenu uplatu kao kartu, jer oni knjiže sutradan" i još je savetuju da sledeći put nekoliko dana ranije pre isteka meseca plati kartu za novi mesec!
Sporno je što po važećim zakonima, čak i po Odluci objavljenoj u Službenom glasniku grada Prokuplja br 17/23 na koju se i pozivaju iz "Demetre AB" u članu 21. se navodi da se "pretplata plaća za period od najmanje trideset dana i važi od datuma izdavanja do istog datuma u sledećem mesecu", što automatski znači da je Prokupčanka koja je dobila kaznu jer je 1.avgusta 2023. godine platila mesečnu kartu, zapravo dovedena u zabludu i kaznu ne treba da plati.
- To što se oni pozivaju na knjiženje, nema veze sa uplatom. Kupac je platio i od momenta kada je to učinio se računa usluga, a oni mogu da tu uplatu knjiže i nakon mesec dana. To nema veze niti sme da bude osnov za kaznu - kaže osoba koja je dobro upućena u propise i pravila.
Dodaje da "savetovanje" da se mesečna karta plati nekoliko dana pre početka je zakonski nemoguća, sem u slučaju da "Demetra AB" ne izdaje kupcu nalog za avansno plaćanje, a oni to ne čine.
- U drugim slučajevima se ne plaća ono što se ne koristi - zaključuje naš sagovornik.
S tim se slaže i sekretar Udruženja Centar za zaštitu potrošača "Forum" iz Niša Perica Stojčev koji kaže da od momenta uplate počinje da važi karta.
- Pitanje je da li su obrazovali Komisiju za rešavanje prigovora potrošača i da li su formirali Savetodavno telo. Ove dve stavke su veoma važne, kako za potrošače tako i za pružaoce usluga, a ako nisu, Tržišna inspekcija mora da ih kazni - objašnjava Stojčev.
Dodaje da u svakom slučaju ovom udruženju potrošači mogu da se obrate, a zatim će Udruženje da traži konkretne odgovore od preduzeća. Zanimljivo je i da "Demetra AB" ne sklapa ugovore sa korisnicima svojih usluga, niti ih je ikada obavestila o načinu na koji se plaća, kao ni o njihovim obavezama, ali i pravima, a da su ove kazne tek prve u nizu koje će stići građanima Prokuplja.
U prokupačkoj ispostavi, ili ogranku beogradskog preduzeća "Demetra AB" kojem je grad Prokuplje omogućio da naplaćuje parking i menja odluke, a koji zapravo i nije upisan u APR, što smo proverili, dali su nam nejasne odgovore.
I dok grad Prokuplje ćuti na pritužbe građana, mi smo pronašli moguće zakonske okvire.
- Prvo mesto za žalbu je samo preduzeće, koje po zakonu u roku od osam dana mora da odgovori na reklamaciju. Drugo rešenje je tužba, ali malo ko ima snage za to, pa građani idu linijom manjeg otpora. Treća mogućnost je Tržišna inspekcija koja je novim Zakonom o zaštiti potrošača dobila više ingerencija. U ovom konkretnom slučaju, to može da bude "nepošteno poslovanje" zbog kojeg Tržišna inspekcija može da reaguje - objašnjava osoba sa kojom smo razgovarali.
Dakle, građanin mora sam, jer grad očito neće i slep je na ove muke svojih glasača, da pokuša da ostvari svoja zakonom zagarantovana prava. Nije na odmet pomenuti da pouzdano znamo da su te kazne za period leta već bile "spakovane" polovinom novembra, ali su poslate tek u januaru na adrese građana.
"Demetra AB" koja odražava Beograd na vodi dobila je koncesijom početkom prošle godine profitabilne usluge koje je obavljalo nekadašnje Javno komunalno preduzeće "Hammeum" koje je naprednjačka vlast u Prokuplju rasformirala. Oni su uzeli pijacu, parking i gradsko zelenilo.
Komentari 4
ostavi komentar