Hronika

02. 11. 2024. 13:15 15

Ovo je dokaz da se radilo i na nadstrešnici: Vesić tvrdi da platforma koja se srušila na Železničkoj stanici nije rekonstruisana (FOTO, VIDEO)

Nakon jučerašnje nesreće na Železničkoj stanici Novi Sad, u kojoj je život izgubilo 14 ljudi usled pada nadstrešnice, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da "nadstrešnica nije bila rekonstruisana“.

U međuvremenu, na sajtu gradnja.rs došlo je do nekoliko izmena tekstova o radovima na ovoj Železnici, a pojavio se i snimak koji ukazuje na to da se na nadstrešnici jeste radilo pre nekoliko meseci.

Ukupno četrnaestoro ljudi poginulo je juče na Železničkoj stanici Novi Sad kada se na putnike koji su čekali voz srušila nadstrešnica. Prema poslednjim informacijama, život su izgubile i dve devojčice, Sara (5) i Tina (9).

- U narednim danima tražiće se i utvrdiće se odgovornost svakog lica koje je odgovorno za ugrožavanje bezbednosti putnika na stanici i koja je odgovorna što kad je stanica rekonstruisana ova nadstrešnica takođe nije bila rekonstruisana - rekao je Vesić juče obraćajući se okupljenim novinarima.

Nakon toga je jedna novinarka kazala da su "videli radove na nadstrešnici", Vesić je ponovo odgovorio:

- Možete da vidite da sama nadstrešnica nije rekonstruisana.

Međutim, na sajtu gradnja.rs pisalo je drugačije do jučerašnje nesreće. U tekstu koji je objavljen 17. jula ove godine navodi se da je stavljena čelična nadstrešnica:

- U prvoj fazi zgrada je dobila novu čeličnu nadstrešnicu, a po završetku druge faze rekonstruisana je i plafonska površina sastavljena od istovetnih ‘pozlaćenih’ kvadratnih pločica - navodu se u tekstu.

Međutim, isti sajt je juče objavio vest o nesreći pod nazivom "Srušila se nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu“, u kojem se citira saopštenje sajta Infrastrukture železnice:

Osim toga, snimak pod nazivom "Železnička stanica Novi Sad / Novi Sad, 28.05.24." koji je objavljen na Jutjubu pre pet meseci pokazuje radove koji su u tada bili u toku. Nakon 20. minuta usnimljeni su radnici na nadstrešnici:

 Inženjer: Vesić ne govori istinu

U prilog tome da Goran Vesić nije govorio istinu kada je rekao da na nadstrešnici nije bilo radova govorio je danas za N1 inženjer geologije Zoran Đajić. On je do marta 2023. godine radio na rekonstrukciji zgrade Železničke stanice u Novom Sadu.

- Prvo, nije istina ovo što izjavljuju zvaničnici. Na nadstrešnici je rađeno. U prvoj fazi je rađena reparacija keramike koja je bila na plafonskom delu i rađeno je samo šminkanje te nadstrešnice. U drugoj fazi, tokom rada na fasadi zgrade i rada na rekonstrukciji kamene obloge, poslao sam u martu 2023. jedan izveštaj izvođačima i svi su dobili te izveštaje od ministarstva pa na dole, u kome sam tražio da se sa pročelja zgrade skinu mermerne ploče i da se proveri kakva je podloga ispod tih mermernih ploča, da se podloga reparira i da se stave nove mermerne ploče, što je inače bilo predviđeno projektom - rekao je on.

Na tom pročelju su, kaže on, bile okačene utege koje su držale nadstrešnice. Utege su sajle koje se sa krovne konstrukcije spuštaju kako bi ojačale samu konzolu nadstrešnice.

- Ona nije imala stubove. Ona je stajala tako što je konzola bila vezana za zgradu, a nošenje cele nadstrešnice su bile utege koje su bile prikačene za vrh zgrade upravo na tom zupčastom prepoznatljivom delu. Da su tada skinute te ploče, verovatno bi se primetilo da podloga nije dobra i možda bi se i primetilo da su te utege možda i korodirale - rekao je Đajić.

Inženjeg geologije istaka je da ne zna kako je stanje bilo tamo, ali "činjenica je da taj deo nije urađen i izvođač je odlučio samo da prefarba ploče koje je trebalo zameniti".

- Trebalo je reparirati podlogu tih ploča. To da nije rađeno na nadstrešnici nije tačno, jer je nadstrešnica naknadno pokrivena staklom i projektant 1965. godine, kad je radio stanicu, on je radio konzole i prednji deo je bio povezan, a između toga su bili prazni prostori i te utege su držale tu količinu betona i tog materijala -  kazao je on.

Ko je odlučio da se sve to pokrije i na koji način, ne zna.

- Ali kogod da je, morao je pre toga da proveri nosivost tih utega - mora se uraditi statika, mora se uraditi kompletni proračuni da li se ta nadstrešnica još dodatno može opteretiti ili ne. Ja sam bio tamo od zvaničnog nadzora za kamen do juna 2023. kada mi je istekao ugovor, više me nisu angažovali. Ovo su radovi koji su rađeni kasnije, tako da nemam direktan uvid ko je tačno radio, ali se zna ko je bio izvođač, zna se koje su firme nosile posao u to vreme, tako da imamo zvaničan nadzor, imamo projektantsku kuću, imamo izvođače radova i imamo bivšeg ministra Tomislava Momirovića koji je obilazio zgradu dok smo mi radili i sadašnjeg ministra. Osnovna i glavna odgovornost je ministra i on mora da ostavku, a onda po vertikali, svi do dole - rekao je on.

 Podsetimo, korisnici društvene mreže Iks primetili su juče da je nakon nesreće izmenjen opis slike u tekstu sajta gradnja.rs o rekonstrukciji Železničke stanice, gde je bilo izbačeno da se radi o "novoj čeličnoj nadstrešnici“, a onda je taj isti opis bio vraćen nakon što je ovo objavljeno na društvenim mrežama.

Izmene su rađene i u naslovu teksta pa je prvobitni naslov:

"Dobra arhitektura nikad ne umire: Ovako nakon obnove izgleda Železnička stanica u Novom Sadu" zamenjen sa:

"Kako izgleda Železnička stanica u Novom Sadu nakon obnove"

Za provladine medije srušila se "stara nadstrešnica“

Kako piše sajt Raskrikavanje, ubrzo nakon nesreće su pojedini provladini mediji izvestili da se ovaj deo zgrade nije renovirao ni tokom jedne od dve rekonstrukcije stanice, te da ona nije dirana još od 60-ih godina.

Tako je Informer malo više od pola sata nakon nesreće, dok se još uvek nije znao broj mrtvih, objavio tekst s naslovom:

"Srušio se deo stare nadstrešnice na glavnoj železničkoj stanici u Novom Sadu! Strahuje se da ima povređenih!", navodi Raskrikavanje.

U tekstu pišu:

- Prema prvim informacijama, deo nadstrešnice koja se srušila pripada starom delu zgrade koji nije renoviran još od 60-ih godina.

Nije jasno o kakvom se "starom delu” zgrade radi s obzirom na činjenicu da su nakon rekonstrukcije i svečanih otvaranja, između ostalog, snimali upravo glavni ulaz u zgradu, kao i nadstrešnicu ispred nje.

- Zgradu Železničke stanice vlasti su inače otvarali dva puta, ističući da su se u nju investirali milioni evra - konkretno čak 65 miliona, što je potvrdio ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. U današnjim vestima provladinih medija nije se našlo mesta za pitanje kako je moguće da je došlo do ovog urušavanja, s obzirom na milione evra prethodno uloženih u rekonstrukciju stanične zgrade-  piše Raskrikavanje.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 15

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


TV hipnoza

Zoran Živković [30.10.2024.]




Video dana

Isporuka na vreme ili vracamo novac

Anketa

Može li nova uprava da izvuče Partizan iz ponora?

Rezultati