Društvo i ekonomija
09. 10. 2025. 07:00 1
NOVI SAD - SUBOTICA Jedinstveni brzi voz bez stanica
Pruga od Novog Sada do Subotice pušta se u saobraćaj za komercijalnu upotrebu. Sagovornici Dojče velea (DW) skreću pažnju na bezbednosne rizike i moguću korupciju.
Rekonstruisana pruga duga108 kilometara koja povezuje Novi Sad i Suboticu, deo je velikog državnog projekta izgradnje pruge između Beograda i Budimpešte. Modernizacija te deonice puta finansirana je kreditima iz Kinea a glavni izvođač bio je konzorcijum kineskih kompanija. Putnici koji se od 8. oktobra budu vozili vozom od Subotice do Novog Sada, neće ulaziti u stanične zgrade između ta dva grada, jer one, prema izveštaju Sektora za inspekcijski nadzor Ministarstva građevinarstva od jula ove godine, nebezbedne, piše Dojče vele.Građevinski inženjer Danijel Dašić, član Anketne komisije koja se bavi ispitivanjem odgovornosti za pad nadstrešnice, za DW ocenjuje da je predsednik Srbije "odavno rekao doviđenja stručnosti i racionalnom i logičnom rasuđivanju“.
- Prema izveštaju Inspekcije, pet od šest stanica od Novog Sada do Subotice proglašeno je nebezbednim. Jedina koja je prošla je Zmajevo-Vrbas. Sve ostale su ocenjene jedinicom. Dakle, nije mali nivo nebezbednosti - navodi Dašić.
On naglašava da su upozorenja o nedovoljnoj bezbednosti staničnih zgrada počela i pre izveštaja Inspekcije.- Vučića su pre više od godinu dana i Kinezi upozoravali da sve stanične rekonstrukcije koje su radili u okviru komercijalnog ugovora nisu dovoljne. Naveli su da te zgrade ne mogu da budu stanične zgrade pored pruge koja ide 200 kilometara na sat, zbog vibracije i starosti objekata i da je potrebna temeljna rekonstrukcija tih objekata ili izgradnja novih. Predsednik je to totalno zanemario i oko mesec dana pre pada nadstrešnice, on je, otvarajući stanicu u Subotici, imao samo jednu zamerku, a to je što nema natpisa na mađarskom jeziku - podseća Dašić.
Vučić je izjavio je da će od ove srede pa do nedelje voz iz Novog Sada, koji će do Subotice stizati za oko 70 minuta, biti besplatan. Posle toga povratna karta će koštati 2.000 dinara.- Definitivno se sada ne bih provozao tim vozom, jer znam za sve izveštaje u poslednjih godinu dana koji su se bavili problemima u vezi sa tim - kaže građevinski inženjer Dašić.
Dodaje da to što je u saobraćaj puštena pruga, dok je pet stanica duž nje zatvoreno, vlasti mogu da objasne jedino time da je pruga - jedinstvena celina.
- Ali, logično pitanje je čemu služi voz, ako nema stanica na toj pruzi - zaključuje za DW Danijel Dašić.
Komentari 1
ostavi komentar