Društvo i ekonomija

[ Izvor: Dojče vele ]

09. 10. 2025. 07:00 1

NOVI SAD - SUBOTICA Jedinstveni brzi voz bez stanica

Pruga od Novog Sada do Subotice pušta se u saobraćaj za komercijalnu upotrebu. Sagovornici Dojče velea (DW) skreću pažnju na bezbednosne rizike i moguću korupciju.

Rekonstruisana pruga duga108 kilometara koja povezuje Novi Sad i Suboticu, deo je velikog državnog projekta izgradnje pruge između Beograda i Budimpešte. Modernizacija te deonice puta finansirana je kreditima iz Kinea a glavni izvođač bio je konzorcijum kineskih kompanija. Putnici koji se od 8. oktobra budu vozili vozom od Subotice do Novog Sada, neće ulaziti u stanične zgrade između ta dva grada, jer one, prema izveštaju Sektora za inspekcijski nadzor Ministarstva građevinarstva od jula ove godine, nebezbedne, piše Dojče vele.Građevinski inženjer Danijel Dašić, član Anketne komisije koja se bavi ispitivanjem odgovornosti za pad nadstrešnice, za DW ocenjuje da je predsednik Srbije "odavno rekao doviđenja stručnosti i racionalnom i logičnom rasuđivanju“.

- Prema izveštaju Inspekcije, pet od šest stanica od Novog Sada do Subotice proglašeno je nebezbednim. Jedina koja je prošla je Zmajevo-Vrbas. Sve ostale su ocenjene jedinicom. Dakle, nije mali nivo nebezbednosti - navodi Dašić.

On naglašava da su upozorenja o nedovoljnoj bezbednosti staničnih zgrada počela i pre izveštaja Inspekcije.- Vučića su pre više od godinu dana i Kinezi upozoravali da sve stanične rekonstrukcije koje su radili u okviru komercijalnog ugovora nisu dovoljne. Naveli su da te zgrade ne mogu da budu stanične zgrade pored pruge koja ide 200 kilometara na sat, zbog vibracije i starosti objekata i da je potrebna temeljna rekonstrukcija tih objekata ili izgradnja novih. Predsednik je to totalno zanemario i oko mesec dana pre pada nadstrešnice, on je, otvarajući stanicu u Subotici, imao samo jednu zamerku, a to je što nema natpisa na mađarskom jeziku - podseća Dašić.

Vučić je izjavio je da će od ove srede pa do nedelje voz iz Novog Sada, koji će do Subotice stizati za oko 70 minuta, biti besplatan. Posle toga povratna karta će koštati 2.000 dinara.- Definitivno se sada ne bih provozao tim vozom, jer znam za sve izveštaje u poslednjih godinu dana koji su se bavili problemima u vezi sa tim - kaže građevinski inženjer Dašić.

Dodaje da to što je u saobraćaj puštena pruga, dok je pet stanica duž nje zatvoreno, vlasti mogu da objasne jedino time da je pruga - jedinstvena celina.

- Ali,  logično pitanje je čemu služi voz, ako nema stanica na toj pruzi - zaključuje za DW Danijel Dašić.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 1

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Osluškivanje

Zoran Živković [06.10.2025.]




Video dana

Ko može da odoli?

Anketa

Ko bi trebalo da nasledi Svetislava Pešića na klupi Srbije?

Rezultati