Društvo i ekonomija
30. 04. 2025. 13:00 0
PREVARENO 200 putnika - uplatili ekskurziju i niko se nije pojavio; Seničić: Biće ih sve više
Oko 200 putnika ostalo je bez novca i putovanja nakon što su uplatili izlet u Temišvar preko jedne, navodno turističke agencije, iz Novog Sada. Na autobuskoj stanici čekali su satima, ali se niko nije pojavio. Razočarani i ljuti, još nemaju informaciju na koji način će im biti refundiran novac. U razgovoru za emisiju "150 minuta" na Prvoj, prevarena putnica opisala je šta se dogodilo.
- Dva dana ranije smo dobili poruku gde se nalazimo, ko nam je vodič i to je to. Samo smo se pojavili, a posle nekog vremena smo shvatili da se niko ne pojavljuje i da se radi o nečemu jako čudnom. Čuli smo komentare, videli smo na Instagram stranici da je put u Temišvar otkazan zbog lošeg vremena i da se javimo na broj telefona preko kojeg smo komunicirali na Viberu, da se refundiraju troškovi. Kada smo svi poslali naše uplatnice, broj je već bio deaktiviran. Poruke nisu stizale. Saznali smo da nismo jedini, da se nisu realizovala ni putovanja za Zagreb, Budimpeštu, Split. To su mnogo veće cifre, ali za sada, samo naše uplatnice iznose oko 600.000 dinara - rekla je putnica.
Šta raditi u ovom slučaju? "Zakon je jasan"
Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije, objasnio je da svaka veb stranice turističkih agencija mora da ima licencu, broj lice, odgovorno lice.
- Moram da kažem da se ne radi o turističkoj agenciji. Samo pominjanje toga jako je loše za sve turističke agencije. Ovde pričamo o jednom Instagram profilu koji ima svoju veb stranicu, ali na njoj, koliko smo mi gledali, ne postoji ništa osim broja telefona koji nije dostupan i nekakva mejl adresa. Apsolutno ne postoji licenca, broj licence, odgovorno lice itd. Sama najava na Instagram stranici da se radi o prvoj onlajn agenciji u Srbiji, sa zakonske strane je smešno, zato što i za onlajn agencije postoje isti uslovi kao i za turističke agencije. Dakle, mora da postoji licenca za rad, garancija putovanja - rekao je Aleksandar Seničić i otkrio da sada postoji samo jedno rešenje.
- Nažalost, stalno pokušavamo ljudima da objasnimo da nije sve iz izloga za kupovinu. Ja se nadam da će ljudi nekako uspeti da povrate novac, iako su putevi sada komplikovani. Jedino što može da se uradi, to je da se prijavi policiji, da se da izjava, podnese krivična prijava protiv N.N. lica. Mi ne znamo ko je sada odgovoran. Hoću da kažem, mnogo je takvih stvari na internetu, a kako se bliži sezona, biće ih sve više i više. Biće nerealnih ponuda, jeftinih aranžmana koji ljudima deluju primamljivo - upozorio je Seničić.
10.000 autobusa godišnje putuje po Srbiji, a niko ne zna organizatore
Aleksandar Seničić je otkrio da privatna lica organizuju putovanja predstavljajući se putnicima kao predstavnici turistiških agencija.
- Mi želimo da se uključimo u ovaj problem i da ga rešimo u roku od mesec dana. Dobili smo informaciju da oko 10.000 autobusa godišnje putuje po Srbiji i van Srbije, a da mi zapravo ne znamo ko su organizatori putovanja. To nisu turističke agencije, to su neka udruženja, privatna lica. Dakle, za jednodnevne izlete nije potrebna licenca, ali i tu moramo da znamo kako sve funkcioniše. Očigledno je da ne možemo da imamo dovoljan broj inspektora. Dakle, turistička inspekcija ne može da ima 500 inspektora. Moramo da napravimo sistem koji će da funkcioniše, ko će da bude odgovoran kada se ovako nešto desi - objasnio je direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije.
Ono što takođe ne sme da se dešava, to je ono što su doživeli putnici koji su uplatilin izlet u Temišvar - malo pre noći, navodna turistička agencija, objavila je obaveštenje na sajtu da se otkazuje put, a put je bio ujutru.
- Eto koliko je to ozbiljno. U životu svašta može da se desi, ali da je to uradila regularna turistička agencija, to bi zasita bio skandal neviđenih razmera. Kada dođe do ovoga, regulativa bi bila takva da istog momenta novac već bude vraćen ljudima, iako zakon kaže da imamo rok od 15 dana. Međutim, kada je do agencije problem, odmah vraća novac, upravo da bi svi ljudi mogli da organizuju novo putovanje - objasnio je Aleksandar Seničić.
Komentari 0
ostavi komentar