Društvo i ekonomija
07. 03. 2025. 07:14 5
ROKERI PROTIV KLADIONICA "Krokodili dolaze“ (VIDEO)
"Mi smo, na žalost, prilično neuređeno i neodgovorno društvo i ovo je jedan od pokušaja da bar neke stvari dovedemo u red. Osnovno je da zaštitimo najčistije i najranjivije među nama, a to su deca", tako za Danas Vladimir Radusinović Radule iz grupe Atheist Rap predstavlja ideju projekata "Krokodili dolaze“.
Nazvana po čuvenoj pesmi Električnog orgazma, kampanja "KROKODILI DOLAZE" okuplja veliku ekipu muzičara sa ex-YU prostora u borbi protiv agresivnog i nepravednog promovisanja kladionica. Akciju je pokrenulo udruženje "Epicentar NS za bolesti zavisnosti" a osnivač organizacije je Aleksandar Janič Jana. Neki od najistaknutijih naših umetnika našli su se u ekipi koja je podržala ovu ideju, među njima su su Rambo Amadeus, Srđan Gojković Gile, Vladimir Raudusinović Radule, koji su za Danas progovorili o problemu agresivnog reklamiranja igara na sreću, posebno po najmlađu populaciju koja indirektno ima pristup klađenju.Nekoliko faktora utiču na problem zavisnosti, kaže muzičar Antonije Pušić, čuveni Rambo Amadeus - prvi je siromaštvo, drugi neobaveštenost građana o štetnosti kockanja, treći je zakonska regulativa koja je vrlo blagonakolona prema agresivnom reklamiranju kocke, kao i učestvovanje omiljenih javnih ličnosti, sportista i glumaca u reklamiranju ovog poroka.
- Država je očigledno saučesnik u ovom poslu, drukčije ne može da se objasni njihova servilnost u izdavanju dozvola i tolerisanju agresivnog reklamiranja - smatra Rambo.
On deli lično iskustvo sa ovim problemom.
- Pre desetak godina sam imao problem sa mojim, tada još maloletnim, sinom, navukao se na odlaske u kladionice, to jest dolazio je ispred njih, i tad sam otkrio da kladionice imaju razrađen sistem, imaju svoje "kurire“ koji izlaze napolje, dele i kupe popunjene tikete, uzimaju i isplaćuju novac diskretno na ulici. Nekako sam uspeo da ga izvučem iz ove pošasti, pa sam sada jedva dočekao da učestvujem u ovom edukativnom, preventivnom i upozoravajućem projektu - ističe Rambo Amadeus.Upitan kako su došli na ideju da naprave kampanju protiv agresivnog reklamiranja igara na sreću Srđan Gojković Gile, pevač i gitarista grupe Električni orgazam, po čijoj je pesmi "Krokodili dolaze" kampanja dobila ime, odgovara:- Gledajući kako se Srbija polako pretvara u Las Vegas, sa preterano velikim brojem kockarnica u svim velikim gradovima. A naročito posle razgovora sa Janom koji mu je ispričao par situacija iz života ovisnika o kockanju, i kako su oni unesrećili sebe i svoje porodice.
Prema njegovim rečima, problem agresivnog promovisanja kladionica leži u tome da se ljudi stimulišu na očajnički pokušaj, kako bi na taj način poboljšali svoju situaciju.
Komentari 5
ostavi komentar