Društvo i ekonomija
11. 03. 2025. 07:17 2
ODLAZAK NEMAČKE KOMPANIJE DRAXLMAIER Loš znak za auto-industriju Srbije
Odluka nemačke kompanije Draxlmaier, globalnog proizvođača kablovskih setova za automobilsku industriju, da nakon 17 godina poslovanja prekine rad u Srbiji još jednom je upozorila na probleme sa kojima se suočava auto-sektor.
Naime, kako su naveli iz ove kompanije, fabrika će biti zatvorena 2026. godine, a pogon će nastaviti da radi do kraja tekuće kada će gotovo 2.000 radnika ostati bez posla. Očigledno da kriza u ovoj industriji ne posustaje tako lako i da zadaje nove probleme proizvođačima automobila i komponenti za vozila.Igor Vijatov, direktor Automobilskog i mobiliti klastera Srbije, kaže za Biznis.rs da nije mala stvar što jedna ovako velika i značajna kompanija odlazi iz naše zemlje, ali je donekle očekivana – s obzirom na sve što se dešava u auto-industriji.- Draxlmaier je prinuđen da zatvara svoje pogone jer nemaju onoliko narudžbina koliko su planirali. Ovaj problem je počeo prošle jeseni i evo sada je došao taj trenutak kada je potrebno doneti velike neprijatne odluke. Svedoci smo da situacija u auto-industriji u Evropi nije dobra, prodaja vozila je u padu i u Nemačkoj i to se odražava i na zemlje sa kojima ona sarađuje, u smislu da se zatvaraju pogoni ako biznis nije isplativ - objašnjava Vijatov.
Vijatov podseća da su se uslovi poslovanja u protekloj deceniji promenili, te da je to još jedan od razloga za ovakvu odluku nemačke kompanije.- U odnosu na taj period od pre petnaestak godina, kada je Draxlmaier počeo da radi u Srbiji, radna snaga je znatno poskupela. Za kablovsku industriju radnik je vrlo važan, jer se sve radi manuelno da bi posao bio isplativ. Zbog toga ova, ali i druge kompanije, gledaju kako da smanje troškove ili da nađu jeftiniju radnu snagu - ističe Igor Vijatov.
U ovakvoj atmosferi može doći i do domino efekta, odnosno da još neke fabrike zatvore svoje pogone ili prepolove proizvodne kapacitete.
- Auto-kompanijama je za proizvodnju automobila vrlo bitno od koga nabavljaju kablovske sisteme, te tako i one mogu da zapadnu u problem ukoliko dobavljač najavi prekid rada. To može izazvati prilične posledice po auto-industriju - kaže Vijatov.
Komentari 2
ostavi komentar