Društvo i ekonomija

[ Izvor: Euronews ]

13. 02. 2025. 09:25 4

Lučić otkrio: Evo koji korisnici će imati ceo sportski sadržaj

Generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je da kupovina Sportkluba predstavlja važnu investiciju za kompaniju, jer će Arena preuzeti sav sportski sadržaj.

Lučić je u emisiji Direktno sa Minjom Miletić rekao da kupovina Sportkluba predstavlja "pobedu svih ljubitelj sporta u zemlji i regionu".

- Ova promena donosi revoluciju za ljubitelje sporta na Zapadnom Balkanu. Akvizicijom Sportkluba, Arena je postala dominantni regionalni sportski kanal, uz Eurosport i nacionalne kanale. Širenjem dostupnosti na svim mrežama, Arena menja svoju poslovnu filozofiju - od sredstva za konkurenciju postaje profitni centar sa značajnim prihodima od operatera i marketinga - rekao je Lučić.

Prema njegovim rečima, ova transakcija ne samo da će višestruko povećati prihode Arene, već će i drastično smanjiti troškove otkupa sportskih prava, koji su godinama opterećivali budžet.

- Za gledaoce u Srbiji, ovo znači da će sav live sportski sadržaj biti dostupan, bez obzira na kablovskog operatera. Kao jedini specijalizovani sportski kanal u regionu, Arena sada ima jaču pregovaračku poziciju, što će značajno sniziti cene sportskih prava, kao što je to slučaj u ostatku Evrope - rekao je Lučić.

Telekom Srbija redefiniše svoju strategiju - fokus će biti na Zapadnom Balkanu i dijaspori, dok se više neće investirati u sportska prava za Hrvatsku i Sloveniju.

- Očekuje se da će troškovi Arene već za tri godine biti smanjeni za preko 175 miliona evra godišnje, dok će prihodi značajno rasti. Deo sredstava koji je ranije odlazio na skupa strana sportska prava sada će biti usmeren na jačanje domaćeg sporta i produkcije, čime će se dodatno ojačati pozicija u dijaspori, naročito kroz akviziciju Net TV-a. Ove dve akvizicije - jačanje Arene i preuzimanje Net TV-a - donose neverovatan razvojni potencijal za Telekom Srbija. Spajanjem značajnih ušteda i ulaganja u domaći sadržaj, Telekom učvršćuje svoju poziciju lidera u regionu i globalnoj dijaspori - rekao je Lučić.

Arena postaje lider sportskog sadržaja

- Bez akvizicije Sportkluba, normalizacija tržišta sportskog sadržaja ne bi bila moguća - istakao je Lučić.

- Kupovinom gotovo 200.000 korisnika Total TV-a, Telekom Srbija nastavlja svoju strategiju širenja na Zapadnom Balkanu, posebno u Srbiji. Ova konsolidacija sportskih kanala bila je ključni potez, ali ono što je najvažnije - Arena menja svoju strategiju. Sada će biti dostupna svim domaćinstvima, bez obzira na kablovskog operatera - dodao je sagovornik.

- To u potpunosti menja način poslovanja. Nije više važno preko kog operatera korisnici prate TV sadržaj - Arena će biti dostupna svima. Ovaj potez predstavlja izazov za nas jer sada, sa preko 60% tržišnog udela nakon preuzimanja Total TV-a, moramo promeniti i pristup korisnicima. Fokus više neće biti isključivo na takmičenju sadržajem, već na podizanju kvaliteta korisničkog iskustva i servisa. Kao jedini kablovski operater koji istovremeno proizvodi sadržaj, naša je odgovornost da ga učinimo dostupnim i konkurenciji.

Osim sportskih kanala, Arena će postati vodeća kablovska televizijska kompanija u regionu, obuhvatajući i zabavne i informativne kanale. Njeno poslovanje će se širiti i na Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru, dodatno jačajući regionalnu prisutnost.

Ako se osvrnemo nekoliko godina unazad, rivalstvo između Arene i Sportkluba bilo je intenzivno, posebno u borbi za sportska prava. Sportklub je imao prednost u sadržaju, dok je Telekom Srbija 2018. godine imao zanemarljivo prisustvo na tržištu televizije – manje od 1% u četiri najveća grada u Srbiji. Čak i u sektoru interneta, naš udeo je bio skroman, između 8 i 10%, dok su veliki kablovski operateri dominirali sa 90% tržišta.

- Osim nedostatka konkurentnog sadržaja, problem je bio i infrastrukturne prirode - nismo imali razvijenu kablovsku mrežu, a broj korisnika optike bio je svega 400. Svestan da paralelno moramo ulagati i u infrastrukturu i u sadržaj, Telekom je započeo strateška preuzimanja kablovskih operatera i ubrzano širenje optičke mreže.

Rezultat toga je neverovatan preokret - sa 400.000 korisnika televizije u 2018. godini, uz trend pada, danas imamo 1,5 miliona korisnika i konstantan rast. Akvizicijom 180.000 novih satelitskih korisnika, među kojima su mnogi lojalni već 20 godina, dodatno smo učvrstili tržišnu poziciju. Ovim potezima, Telekom Srbija ne samo da je duplirao svoje prihode, već je postao dominantna snaga u regionu, spremna za dalji rast i inovacije - rekao je Lučić.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 4

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Dozivanje

Zoran Živković [10.02.2025.]




Video dana

Kakvo nestrpljenje!

Anketa

Da li ćete bojkotovati najveće trgovinske lance u Srbiji?

Rezultati