Društvo i ekonomija
10. 12. 2024. 07:00 7
Šta nam sve odgovor kineske kompanije Infrastrukturi železnica OTKRIVA i šta sve NE ZNAMO?
Tajni ugovori sa stranim kompanijama, poslovi bez tendera, nepoznavanje procesa gradnje, ali i prava - odlike su srpske vlasti, koje građani već godinama znaju i ispaštaju zbog njih, a potvrđene su u odgovoru CRIC-a, kineskog izvođača radova na Železničkoj stanici u Novom Sadu, "stručnjacima" iz Infrastrukture železnice Srbije.
Forbes Srbija objavio je da je, istog dana posle obrušavanja nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, republička građevinska inspektorka i Investitoru i izvođaču, naredila "proveru statičke stabilnosti objekta" i da to "uradi pravno lice koje nije učestvovalo u izradi tehničke dokumentacije i tehničke kontrole projekta za građevinsku dozvolu, kao i na izvođenju radova i stručnom nadzoru".
Ali tu se već vidi "stručnost" rukovodstva Infrastrukture železnice, da preko nadzora, izda CRIC-u instrukciju za proveru statičke stabilnosti objekta, uprkos tome što je građevinska inspektora naredila "nezavisnom pravnom licu"!
Odgovor kineske kompanije Infrastrukturi, koji je objavio Forbes Srbija, otkriva nove, i te kako, važne pojedinosti koje vlast u Srbiji prećutkuje godinama, a koje su sada i doslovno počele da ubijaju građane - njih 15 u Novom Sadu!
- Članom 61 ugovora, propisano je da je deo radova koji Investitor počne da koristi preuzet danom njegovog korišćenja i da od tog dana Izvođač prestaje da bude odgovoran za staranje nad preuzetim delom - stoji u odgovoru CRIC-a, koji je objavio Forbes Srbija.
Stanica je, po drugi put, svečano otvorena 5. jula ove godine, a kineska kompanija u odgovoru Infrastrukturi železnice navela i da "u skladu sa članom 63 Ugovora, propisano je da se instrukcije ili izmene po nalogu nadzornog organa mogu davati samo pre prijema radova". I ono što je i te kako važno da "posao provere statičke stabilnosti celokupne stanične zgrade u Novom Sadu nije u obimu radova propisanih ugovorom".
Taj odgovor kineske kompanije, ukazuje da vlast godinama krije ugovore koje je potpisala sa stranim kompanijama, u ime svih nas, za projekte koje finansiramo svi mi građani Srbije. Ugovore koji su - puna su im usta - "od nacionalnog značaja", a koje ne smeju da objave jer bi svaki iole pismeni građanin, a da ne pričamo o pravim a ne SNS stručnjacima, pročitao da su potpisali neviđenu glupost, štetnu i opasnu po Srbiju i građane.
Od kineske kompanije saznajemo da ugovor sa njima ima bar 63 člana, da Infrastruktura železnice, ili bolje rečeno srpska vlast, nije tražila da se uradi statički proračun, koji je osnova za dalje projektovanje i na osnovu njega se utvrđuju karakteristike terena i planirana opterećenjima objekta. To "stručnjaci" iz srpske vlasti nisu znali, ili nisu želeli da znaju da bi "uštedeli" na rekonstrukciji, a sada njihova ispostava u Infrastrukturi ne zna ni da pročita naredbu građevinske inspektorke da statičku stabilnost proveri nezavisno pravno lice (kompanija, firma, biro, može i iz inostanstva) a ne kineska kompanija - izvođač radova.
Kineska kompanija nam je otkrila da je i svaka njihova odgovornost za železničku stanicu prestala onog dana kada je stanica predata Infrastrukturi železnice. Doduše, podsećamo da je tada otvorena drugi put, a naravno da je vrhuška SNS-a, na čelu sa tadašnjim ministrom građevine Goranom Vesićem, prisustvom uveličala ceremoniju. Važno je da su slavili, a to što "stručnjaci" i građevinski i pravni iz vlasti, pa i "najbolji student Pravnog fakulteta svih vremena", iz njima znanog razloga nisu znali da se na ovaj ugovor, a koji je potpisan na osnovu međudržavnog sporazuma Srbije i Kine, ne odnosi naš Zakon o planiranju i izgradnji i član 26, prema kojem je garantni rok za objekte za masovan prijem ljudi, minimum pet godina. Nekom sa inteligencijom većom od broja cipela dovoljno je da zaključi da je za sve što se dešava sa stanicom posle tog 5. jula, odgovorna Infrastruktura železnice. Tačnije srpska vlast!
Posle svega što je kineska kompanija CRIC odgovorila Infrastrukturi železnice Srbije, ostaje nam samo da se zapitamo šta sve piše u drugim tajnim ugovorima koje je vlast potpisala sa strancima. Šta je sve uzela od građana Srbije i dala strancima, kao i kakav nam je sve teret natovarila na leđa. A da podsetimo da su među planiranim projektima Rio Tinto, EXPO 2027, metro u Beogradu... Treba li narod da brine?
Komentari 7
ostavi komentar