Slobodno vreme
14. 06. 2024. 12:59 1
Sledeći potez Jutjuba mogao bi da učini blokiranje oglasa praktično nemogućim
Jutjub već godinama vodi rat protiv blokatora oglasa. Uspeli su da zaustave projekat "YouTube Vanced" 2022. godine, i od tada su samo pojačali napore da nateraju korisnike da pređu na premium pretplatu, umesto da koriste blokatore oglasa. Međutim, ovi potezi su naišli na (ne)očekivani otpor internet zajednice koja se trudi da zaobiđe ove mere, što je konačno primoralo tehnološkog giganta da skine rukavice i razmotri ubrizgavanje oglasa na strani servera, što može da dovede do posledica koje će biti neprijatne za obe strane.
Novije implementacije kao što je ReVanced nude blokiranje oglasa kroz modifikovanje podrazumevane aplikacije, a oglasi na strani servera mogu da izazovu potencijalne probleme sa preskakanjem segmenta sponzora. Prelazak Jutjuba na ubrizgavanje oglasa na strani servera dodaje složenost u isporuci oglasa, utičući između ostalog na korisničko iskustvo i brzinu isporuke sadržaja.
Jutjub je sada počeo da preskače video snimke za korisnike koji imaju instaliran blokator oglasa, a korisnici su takođe prijavili probleme sa zvukom dok su koristili ove blokatore.
Dok se "YouTube Vanced" oslanjao na preuzimanje sadržaja koji se otpremljen na Jutjubu da bi potom taj isti sadržaj prikazivao na drugoj platformi sličnog interfejsa kao Jutjub, ali bez reklama, novije implementacije kao što je ReVanced umesto toga modifikuju podrazumevanu Jutjub aplikaciju kako bi omogućile iste Premium funkcije, uključujući blokiranje oglasa. Tome pomaže automatizovano preskakanje segmenta sponzora koristeći dodatnu komponentu prikladno nazvanu SponsorBlock.
SponsorBlock se oslanja na to da korisnici primećuju segmente sponzora u video zapisima i označavaju ih, tako da svi ostali korisnici mogu da preskoče prijavljene segmente. Međutim, Guglov najnoviji pokušaj da odvrati blokatore oglasa mogao bi da znači kraj ove naizgled dobro osmišljene operacije. Objava SponsorBlock tima na X (bivši Tviter) tvrdi da Jutjub tim eksperimentiše sa ubacivanjem oglasa na strani servera.
Iako je malo izveštaja o ovoj eksperimentalnoj promeni, ona bi trebalo da pomogne Jutjub programerima da shvate efikasnost i posledice ove metode ako bi se primenila u velikim razmerama. Komentari na stručnim forumima naglašavaju da bi tako nešto moglo da prekine vremenske oznake video linkova i markera poglavlja. Međutim, Jutjub zna dužinu oglasa koje bi ubacio i može na odgovarajući način da kompenzuje tu razliku.
Ovaj potez takođe dodaje sloj nepotrebne složenosti kako bi pretplatnici bili pošteđeni reklama. Ako se dodaju na strani servera, Jutjub bi morao da ih automatski preskoči za premium članove, ali to takođe znači da će informacije o segmentu oglasa biti prosleđene korisniku, otvarajući mogućnost za blokatore oglasa da te informacije namenjene premium pretplatnicima iskoriste za blokiranje oglasa.
Dodatna složenost u isporuci oglasa je nužno zlo za takav poslovni model jer Jutjub zavisi od reklama i prihoda sponzora, ali takođe otežava korisničko iskustvo i takođe može da uspori isporuku sadržaja. S druge strane, neki ljudi i dalje preporučuju korišćenje VPN-a i IP adrese iz zemlje u kojoj su Jutjub oglasi prosto zabranjeni.
Korporacija će morati dobro da proceni koliko daleko će ići u pokušajima da odvrati korisnike, koji ne žele da Jutjubu daju ni novčića, a da ipak ne pređu na platforme konkurenata. Na kraju krajeva, lozinke, autentifikacija poput captchas-a i druge protivmere uopšte, mogu se zaobići ili onemogućiti uz dovoljno vremena i truda. U nekom trenutku, neprijatnosti mogu nadmašiti prednosti i tako naterati korisnike da odgledaju reklame ili da plate pretplatu.
Komentari 1
ostavi komentar