Kultura
04. 06. 2022. 14:34 0
Milica Kralj: Postalo je normalno da se posle školovanja ode
- Moj otac Pera Kralj je uvek govorio da i u životu i u pozorištu mora da postoji neko svetlo na kraju tunela. To je i moj moto u životu, pa su i moje predstave takve - kaže umetnica čiji je komad "Rolekoster" prikazan na Sterijinom pozorju.
Komad "Rolerkoster" oslikava ne tako daleku budućnost društva, a duhovit pristup veoma ozbiljnim temama nudi, u žanrovskom smislu, različite mogućnosti interpretacije. Vidite li "Rolerkoster" kao komediju ili tragediju?
- Iako Jelena Kajgo svoj tekst definiše kao komediju, ja uvek volim da naglasim da je to neodoljivo napisana tragedija o savremenom čoveku i njegovom pokušaju da se snađe u društvu u kojem živimo. To je ono kako sam ja videla ovaj komad - kaže Milica Kralj za Nova.rs.
U svom tekstu Jelena Kajgo obrađuje niz ozbiljnih i veoma aktuelnih tema, poput identiteta, emigracije, otuđenja, pritiska društva, prilagođavanja na novo kao neminovnosti. Koliki je izazov za reditelja sve ovo "upakovati" u nepuna dva i po sata?
- Jeste izazovno, pre svega zato što je blisko. To su teme koje su prisutne, ne mora mnogo da se izmišlja, osim činjenice da ovaj komad pruža jednu divnu mogućnost kreiranja neke blisku budućnost. U tome smo istinski uživali. Komad otvara sve te teme, ali to je ono sa čime se čovek danas suočava maltene svakodnevno, u pokušaju da razume samog sebe, i da odgovori na pitanja "kuda idem, gde da skrenem, šta da radim" - ističe rediteljka.
Komad se bavi univerzalnim temema. Mislite li ipak da bi njegova percepcija u drugim, možda razvijenijim zemljama bila drukčija?
- Mislim da je komad univerzalan i moguće je da bi publika u nekoj razvijenijoj zemlji možda bila i zapitanija od nas, jer je u tehnološkom smislu dalje odmakla, dok mi tek idemo ka tome i još uvek iz neke udaljenije perspektive gledamo na razvoj sveta tehnologije i društva. Kod njih je to već donekle aktuelna tema - kaže Kralj.
Jedna od tema koja bi, s druge strane, mogla biti kod nas aktuelnija nego u nekim drugim državama, je emigracija.
- Interesantno je da se, recimo, kada se spominje ovaj komad, niko ne dotiče teme emigracije. Shvatila sam da je to posledica činjenice da je nama postalo nova normalnost. Nama je postalo normalno da će dete, kada završi školu, otići, mi to nekako već podrazumevamo. U komadu se u prvoj sceni majka oprašta od ćerke koja se udaje i odlazi u neko novi život, ali ta tema nikako ne biva dominantna, jer se to zapravo događa u svakoj drugoj kući u Srbiji. I to nam je postalo normalno - zaključuje rediteljka.
Komentari 0
ostavi komentar