Šta je to kardio trening prema mišljenju stručnjaka? | Zdravlje | Direktno

Web portal Direktno.rs koristi kolačiće i Google analitiku u svrhu merenja i prikazivanja oglasa koji su prilagođeni vama. Kliknite na dugme Prihvatam kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno vama. Saznaj više

Zdravlje

Direktno.rs [ Izvor: Women's Health ]

14. 08. 2020. 10:38 0

Šta je to kardio trening prema mišljenju stručnjaka?

Do sada ste već verovatno slušali sa brojnih strana o pozitivnom učinku kardio treninga.

Stručnjaci na polju fitnesa preporučuju najmanje 150 minuta nedeljno umerenog kardio treniga, ali šta je tačno kardio? Odnosno kakav način vežbanja se smatra odgovarajućim za klasifinaciju u kardio grupu?

Kratak odgovor glasi: kardio je skraćeni naziv za kardiorespiratorne treninge. Odnosni se na sve vežbe koje stvaraju takvu energiju u vašem sistemu, koja povećava otkucaje vašeg srca i dovodi do bržeg pumpanja krvi kroz vene.

Rezultat: kardio trening čini vaše telo, tačnije vaše srce sposobnim, da isporuči više kiseonika mišićima. Kako biste utvrdili vašu kardio-fitnes liniju, uporedite vaše otkucaje srca u stanju mirovanja, sa onim dok trenirate. Mnogo faktora utiče na otkucaje srca u stanju mirovanja – od starosti, preko fizičke spreme i aktivnosti u toku dana.

Koje su prednosti kardio vežbanja

Što se tiče dugoročne koristi, kardio vežbanje smanjuje vaš ukupan rizik od bolesti i iznenadne smrti. Ono vas podmlađuje i čini otpornijim. Ljudi koji se bave ovakvom vrstom fitnesa, deluju znatno mlađe od onih koji su neaktivni većinu svog života. Redovnim trčanjem, na primer, smanjuje se vrednost krvnog pritiska u arterijama i podmlađuje organizam u celosti. Kardio trening je ključan za osobe koje hoće za izgube suvišne kilograme i telesnu masnoću. Kada kombinujete kardio trening sa treninzima snage, omogućavate svom telu da sagori kalorije u velikom obimu. Osim toga, kardio vežbanje deluje pozitivno i na mentalni sklop, boreći se efikasno sa simptomima depresije.

Koje su najbolje kardio vežbe

Plivanje: savršen vid treninga za sve one koji ne žele da vrše preveliki pritisak na svoje zglobove. Plivanje je izvrstan način kardio treninga koji je pogodan za sve uzraste i fizičke spreme.

Planinarenje: ovaj vid kardio treninga ne podstiče samo fizičku aktivnost, već i blagotvorno deluje na mentalni sklop i emocionalno zdravlje. Boravak u prirodi odmara mozak i doprinosi tome da dišete dublje i spokojnije.

Trčanje: jedan od najefikasnijih kardio treninga je svakako trčanje. Ako tražite način da aktivno delujete na rad svog srca, opredelite se za ovaj vid treninga.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se

Muzičke stolice

Zoran Živković [21.09.2020.]


Video dana

Intermeco

Anketa

Šta je za vas Goran Vesić?

Rezultati