Beograd

[ Izvor: N1 ]

31. 05. 2025. 13:00 2

Šapićev most u zastoju: Bez saglasnosti Vesića, inspekcije i ministarstva

Projekat izgradnje pešačko-biciklističkog mosta trebalo je da poveže Novi Beograd i Čukaricu, ali je na nedavnoj konferenciji gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao da je projekat ugrožen jer nadležno ministarstvo još uvek nije dalo saglasnost, a zašto nije, gradonačelnik nije hteo da kaže jer to - "nije viteški". Aktuelno Ministarstvo građevine ne odgovora na pitanja, ali je bivši ministar Goran Vesić u dokumentu iz 2024. jasno naznačio koji su razlozi zašto ni tada projekat nije dobio saglasnost.

Šapić je naveo da to što još uvek nema saglanosti nadležnih, znači da bi Grad mogao da izgubi dogovoreni kredit sa EBRD-om koji iznosi 17 miliona evra, a prema budžetu Grada Beograda za projekat je planirano oko 22,5 miliona evra.

Gradonačelnik izgleda smatra da u Beogradu obavlja funkciju viteza, pa smo morali da se obratimo drugim institucijama za odgovor na pitanje - zašto je projekat u stagnaciji i iz kog razloga još uvek nema dozvolu?

Portal N1 se obratio nadležnom ministarstvu tj. Ministarstvu građevinarstva na čijem čelu je Aleksandra Sofronijević, a koje je do pada nadstrešnice vodio Goran Vesić. N1 ih je pitao za razloge zbog kojih još nije dalo saglasnost za projekat, koji je trenutni status za davanje saglasnosti i postoji li okvirni rok u kome se može očekivati završetak postupka, ali na postavljena pitanja - nisu dobijeni odgovori.

Prethodno Ministarstvo, koje je vodio Vesić, našlo je da Plan detaljne regulacije nije urađen u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, a urbanistička inspekcija je zbog toga predložila nadležnom ministarstvu da zabrani primenu planskog dokumenta do usklađivanja sa zakonom.

Aktivista grupe građana "Za naš kej" Branislav Tomić objašnjava da nije urađena Studija opravdanosti, koja uključuje proveru ispunjenosti prostornih, ekoloških, zakonskih i ostalih ograničenja i rizika predloženog rešenja, uključujući procenu uticaja na činioce životne sredine (floru i faunu, zemljište, vodu, vazduh, klimu i pejzaž, materijalna i kulturna dobra i drugo) i njihovu međusobnu interakciju, kao i analizu troškova i koristi.

Prema tenderu koji je u novembru 2023. godine raspisala Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, projekat je pripao Saobraćajnom institutu CIP, a zahtev je Ministarstvu podnet posredstvom Agencije za prostorno planiranje i urbanizam u ime Grada Beograda, odnosno Sekretarijata za komunalne i stambene poslove i Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Dalje se N1 obratio i Agenciji, sa pitanjima - kada je Ministarstvu podnet zahtev za potvrđivanje projekta, da li je do sada primila ikakve komentare ili primedbe iz nadležne institucije na projekat i da li je tražena njegova dopuna, ali ni na ova pitanja nisu dobili odgovor do objavljivanja ovog teksta.

CIP, kao projektant, je odgovorio za portal N1 da je završena javna prezentacija za projekat i da se on trenutno nalazi kod Agencije za prostorno planiranje, koja treba formalno da ga potvrdi, a to još uvek nije učinila. Dodao je da još nisu ishodovani lokacijski uslovi za projekat.

Aktivista Tomić tvrdi da CIP već nekoliko nedelja radi probne bušotine.

- Pre nekoliko dana su vršili radove u nožici nasipa, a na nasipu ne sme da se radi. Srbijavode su naredile da se zaustave radovi. Znači, nismo ih samo mi zaustavili, nego i institucija - istakao je Tomić za N1.

Povodom ovih navoda N1 se naknadno obratio CIP-u sa pitanjima zašto se vrše radovi i po kom osnovu, ako već projekat nije formalno potvrđen i još nisu izdati lokacijski uslovi.

- Predmetni radovi nisu radovi na izgradnji, već geološki istražni radovi, koji se sprovode za potrebe izrade tehničke dokumentacije, a vrše se na osnovu odredaba Zakona o rudarstvu i geološkim istraživanjima. Ishodovanje lokacijskih uslova za potrebe izrade tehničke dokumentacije se sprovodi po proceduri propisanoj Zakonom o planiranju i izgradnji. Dakle, radi se o različitim zakonskim osnovama za postupanje, uz napomenu da lokacijski uslovi nisu preduslov za vršenje geotehničkih istražnih radova - naveli su iz CIP-a.

Aktivista grupe "Za naš kej" navodi i druge probleme ovog projekta.

- Sam most u pogledu urbanizma generisao bi ogroman saobraćaj. Postoje indicije da bi most bio i saobraćajna veza za motorna vozila. Svrha ovakvih mostova je da olakšaju prelaz pešaka koji se inače mnogo kreću tom rutom, a mostovi bi trebalo da povezuju ulice... Ovde nema ulica, već se radi o rekreativnom području i most bi dosta vremena bio neiskorišćen. Uz to, kad pređete na stranu Ade niste došli gde ste hteli, već biste morali još mnogo da pešačite - objasnio je sagovornik N1.

Naveo je i problem oko parkinga.

- Ili bi gradili nov parking na zelenim površinama, ili bi se ljudi, koji hoće da prođu na stranu Ade, parkirali na zelenim površinama - dodao je.

Umesto što se, kako navodi, ovoliko novca izdvaja za ovaj projekat, Grad bi trebalo da nabavi jednu flotu sa nekoliko brzih brodića koji bi prevozili ljude.

- Ali Šapić želi da bude poznat kao neko ko je gradio mostove - navodi Tomić.

Predviđeno je da dužina budućeg mosta bude 520 metara, širina oko šest metara od kojih su tri metra rezervisana za biciklističku traku i isto toliko predviđeno je za pešački koridor. Osim biciklista i pešaka, planiran je i za kretanje lakih ekoloških vozila na električni pogon - trotineti i skejtovi, ali ne i za kolski saobraćaj.

Pristupne rampe toj novoj vezi između Bloka 70 i Ade Ciganlije biće iste širine kao budući most koji će povezati Novi Beograd i Čukaricu.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Uzrok i posledice

Zoran Živković [28.05.2025.]




Video dana

Sušilica za veš

Anketa

Da li je blokada u više gradova istovremeno dobra ideja studenata?

Rezultati