Beograd
07. 02. 2025. 12:18 1
"Gradske vlasti ukidanjem trolejbusa hoće da prodaju imovinu GSP"
Šef odborničke grupe Narodnog pokreta Srbije (NPS) u Skupštini grada Beograda Miloš Pavlović ocenio je da je odluka o ukidanju trolejbusa deo plana gradske vlasti, koja godinama finansijski "uništava" Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd", sa ciljem da rasproda njegovu imovinu i zemljište na kome se nalazi Depo za trolejbuse na Dorćolu.
On je na konferenciji za novinare ispred sedišta GSP-a izjavio da će imovina te firme, površine oko 5,4 hektara, ukoliko se gradska vlast ne promeni, biti prodata, poslovanje prebačeno na tajkune, a javni prevoz biti "u milosti i nemilosti jednog ili dva tajkuna".
- Dok su studenti i đaci u blokadama, kada štrajkuju njihovi porfesori nastavnici, lekari, glumci, advokati, poljoprivrednici, umetnici Aleksandar Šapić, gradonačelnik Barselone, pardon Beograda i ova gradska vlast ne miruju i očigledno nam spremaju još jednu investiciju, koja se zasniva na prodaji gradske imovine u interesu finansijskih moćnika, koji su neposredno povezani sa vrhom državne vlasti - kazao je Pavlović.
Podsetio je da je Skupština grada 25. decembra 2024. donela odluku da ukine trolejbuski saobraćaj u Beogradu i da je razlog tome uvođenje električnih autobusa.
- Predsednik Srbije Aleksandar Vučić i Šapić treba da kažu pravi razlog za ukidanje trolejbusa u Beogradu i odgovore na dva pitanja - kazao je Pavlović.
Prvo pitanje je, naveo je, da li je tačno da je odluka o ukidanju trolejbuskog saobraćaja doneta kako bi se zemljište od 5,4 hektara, koje je u vlasništvu Grada Beograda i na kojem se u poslednjih nekoliko decenija nalazi depo za trolejbuse, prodalo privatnom investitoru za izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa površine između 300.000 i 500.000 kvadratnih metara.
Pavlović je postavio kao drugo pitanje da li je ta prodaja obećana investitoru Nikoli Petroviću, kumu predsednika srbije Vučića, kako bi izgradio taj stambeno poslovni objekat.
- Skupština grada Beograda je 2018. godine usvojila Plan detaljne regulacije, kojim je promenjena namena za ovu parcelu 48/1 i tada je ona predviđena za izgradnju za stanovanje i pored činjenice da se radi o javnom zemljištu. Prilikom izrade svakog planskog dokumenta, onaj koji ga izrađuje mora da uzme u obzir i delove plana koji su predviđeni za javnu namenu, a zatim taj planski dokument prolazi javnu raspravu kako bi se ispravile eventualne greške - kazao je on.
Taj planski dokument je, prema rečima Pavlovića, napravljen tako da je to zemljište namenjeno za stambenu gradnju i pored činjenice da je predviđeno za javnu namenu, jer se na njemu nalazi Depo za trolejbuse GSP.
- Po Planu detaljne regulacije predviđena dozvoljena izgrađenost je oko 300.000 kvadratnih metara, a po planu generalne regulacije oko 500.000 kvadratnih metara. U pitanju je lokacija koja je na obali reke, na 650 metara od samog centra grada, prosečna cena kvadrata je 5.000 evra po metru kvadratnom i vrednost investicije je između 1,5 i 2,5 milijardi evra - kazao je on.
Druga stvar je, kako je dodao, cilj i namera da se GSP "Beograd", koje je korisnik tog zemljišta, finansijski uništi kako bi se njegova i gradska imovina rasprodala.
Komentari 1
ostavi komentar