Beograd

Direktno.rs

29. 01. 2025. 08:48 3

Sindikati GSP: Nesreća na Novom Beogradu - posledica sistemskih problema

Sindikati Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) ocenili su da je jučerašnja saobraćajna nesreća na Novom Beogradu u kojoj su učestvovala dva autobusa posledica sistemskih problema u javnom prevozu na koje su sindikati ukazivali prethodnih meseci.

Na uglu Vojvođanske i Gandijeve ulice na Novom Beogradu u utorak je došlo do sudara dva autobusa GSP na linijama 45 i 601 u kome je povređeno 18 osoba.

U saopštenju sindikata "Centar", "Pravda", "Sloga" i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu navodi se da su u saobraćajnoj nesreći učestvovala dva autobusa privatnog prevoznika "Strela", kojima su upravljali državljani Šri Lanke.

Kako su sindikati naveli, preduzeće "Strela", koje pretenduje da proširi svoje poslovanje i uvede privatne elektrobuseve umesto gradskih trolejbusa i da uz to preuzme trolejbuski depo "Dorćol", ni posle više meseci od zaključivanja ugovora sa Beogradom nema dovoljno vozača ni za postojeće linije.

- Ovo privatno preduzeće je za samo nekoliko meseci od prevoznika sa 40 autobusa u prigradskom saobraćaju postalo preduzeće sa skoro 400 vozila u svom vlasništvu. Većina tih vozila je angažovana u gradskom i prigradskom prevozu putnika u Beogradu, upravo na osnovu odluka uprave Grada koja je oduzimala brojne linije GSP-u i ustupala ih privatnom preduzeću koje nema odgovarajuću organizaciju rada, održavanje vozila, a posebno odgovarajuću selekciju vozača - piše u saopštenju.

Sindikati su ocenili da upravo zbog uslova rada, taj privatni prevoznik ne može da dođe do potrebnog broja vozača iz Srbije, pa usled nedostatka radnika angažuje vozače iz Šri Lanke, Nepala i drugih azijskih afričkih zemalja koji uglavnom nemaju relevantno iskustvo za tako odgovoran posao kao što je vozač autobusa u linijskom prevozu putnika u Beogradu.

- Većina vozača koji dolaze iz inostranstva ne govori srpski jezik, što je poseban problem za sporazumevanje i za korisnike i za dispečere, naročito kod hitnih izmena trase linije ili nekog problema koji se dešava u vozilu - piše u saopštenju.

Dodaje se da je bezbednosni rizik po učesnike u saobraćaju taj što i pored toga privatni prevoznik "Strela" nema dovoljan broj vozača, pa vozači na njihovim linijama rade i do 12 sati dnevno za volanom i samo jednim slobodnim danom u nedelji.

Sindikati su pozvali Upravu saobraćajne policije Ministarstva unutrašnjih poslova da počne da sprovodi svakodnevnu i detaljnu kontrolu rada vozača tog privatnog prevoznika. Zatražili su takođe da se utvrdi koliko vremena vozači provode za volanom, kao i da obavesti javnost o rezultatima kontrole i sankcionisanju svih odgovornih, a pre svega privatnog prevoznika i odgovorna lica u tom preduzeću.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Pogled iz Takovske 10

Zoran Živković [27.01.2025.]




Video dana

Džedaj đubretari

Anketa

Šta je rešenje za Srbiju posle ostavke Miloša Vučevića?

Rezultati