Beograd
16. 08. 2024. 10:01 11
"Nova autobuska stanica - nova prilika da gradska vlast oteža život u Beogradu"
"Ono što vlast u Beogradu, predvođena SNS, uporno zaboravlja je da je njen osnovni zadatak da olakša život građanima, a ne da donosi odluke koje za cilj imaju samo povećanje profita na štetu građana, što je slučaj i sa novom autobuskom stanicom", rekao je predsednik Opštinskog odbora Narodnog pokreta Srbije Zemun i saobraćajni inženjer mr Aleksandar Milijanović.
On podseća da su radovi na novoj autobuskoj stanici, koja će iz centra Beograda biti preseljena na Novi Beograd, počeli 2018. godine sa početnom cenom od 25 miliona evra, da bi budžetom Grada Beograda bilo ukupno planirano oko 50 miliona i dodaje da se, imajući u vidu kako SNS mašinerija izvodi radove, postavlja pitanje da li će to biti i konačna cena radova za novu stanicu, čije je otvaranje gradonačelnik Šapić najavio za maj 2025. godine.
- Pored upitne cene, gorući problem u ovim vrelim letnjim danima je moguće ukidanje međumesnih stajališta u autobuskom prevozu, koja su kao takva određena rešenjem Sekretarijata za saobraćaj iz 2012/2013. godine koje jasno definiše stajališta za međumesne linije sa ciljem bržeg otpremanja putnika, kako u dolasku u Beograd tako i u odlasku iz njega - kazao je on.
Milijanović ističe da, po svemu sudeći, "gradske vlasti planiraju da izmene ovo rešenje i ukinu međumesna stajališta, ne mareći za interese građana, a sve u cilju povećanja profita i pita kako bi ukidanje ovih stajališta uticalo na putnike koji dolaze u Beograd i iz njega odlaze, jer svi oni će morati da idu na novu BAS stanicu, zato što neće postojati dosadašnja stajališta koja su za putnike bila ekonomičnija po pitanju novca i vremena".
- Na primer, ukidanje stajališta na Autokomandi koje je blizu Kliničkom centru Srbije, znači da svi građani koji dolaze zbog lečenja ubuduće bi morali prvo da idu na Novi Beograd, pa da se odatle vrate u deo grada gde se nalazi KC Srbije. U pozadini moguće izmene je povećanje profita, jer bi se time centralizovali prihodi od prevoza putnika i vlast bi time dobila potpunu kontrolu nad autobuskim prevozom putnika - rekao je on.
Objašnjava da svaki prevoznik koji obavlja međumesni prevoz od prodaje karata na BAS daje devet posto svog prihoda, a naplaćuje se i svaki ulazak i izlazak sa stanice i dodaje da putnik plaća peronsku kartu čija je trenutna cena 300 dinara, a koliko će se plaćati na novoj Autobuskoj stanici - ne zna se - i postavlja se pitanje zašto se građani dodatno finansijski opterećuju naplaćivanjem peronske karte.
- Celu priču dodatno komplikuje stanje u gradskom saobraćaju, a uz činjenicu da bi izmena rešenja povećala troškove građana koji će pored cene autobuske karte, morati da plaćaju i peronsku, kao i kartu za gradski prevoz, povećalo bi se i vreme putovanja - zaključio je on.
Komentari 11
ostavi komentar