Beograd

Filip Hamdan

12. 07. 2023. 18:03 7

Šta sve ne valja na novoj GSP aplikaciji?

Par meseci nakon haotičnog, iznenadnog i kontroverznog raskida ugovora sa pružaocem usluga naplate prevoza u glavnom gradu, jutros je počela sa radom dugo najavljivana aplikacija za praćenje vozila javnog prevoza u Beogradu pod nazivom "BeogradPlus".

Pored kupovine karata SMS-om i papirnih vremenskih karata koje se mogu kupiti na svega 15-ak prodajnih mesta, od danas se karte mogu kupiti i putem aplikacije. Aplikacija za sada postoji samo u verziji za android uređaje, dok se ocekuje da će uskoro izaći i verzija za IOS. Iako najavljivana kao revolucionarna, već prvog dana korisnici iste su naišli na očigledne nedostatke kako aplikacije tako i samog sistema naplate prevoza. Ono što se primećuje na pravi pogled jesu kozmetičke promene u odnosu na Kentkartovu aplikaciju, zato pored udaljenosti u broju stajališta i tačne lokacije vozila, od danas možemo videti i procenjeno vreme dolaska vozila. Mnogi korisnici aplikacije su se već danas na društvenim mrežama žalili kako aplikacija ne daje tačne informacije, te smo se nakon čitanja utisaka i sami uverili.

Ukoliko se napravi nalog moguće je obaviti i kupovinu karata online te istu platiti platnom karticom ili novcem iz e-naloga koji se takođe dopunjava online plaćanjem. Velika razlika je u tome što dnevna karta kupljena preko aplikacije važi 24h umesto jednog kalendarskog dana što je slućaj sa SMS kartama. Dok se za kupovinu mesečnih i godišnjih karata unosi i JMBG korisnika kako bi se time izvršila personalizacija karte.Aplikacija još uvek ne uključuje opciju planiranja putovanja u realnom vremenu kao i izračunavanja najbrže i najoptimalnije rute za putovanje kroz grad. Za takve informacije još uvek se mora oslanjati na druge aplikacije (moovit, google maps...) koje ne daju ni tačno vreme niti lokaciju vozila, ali nam daju informacije o rutama putovanja.

Aplikacija ne uključuje sve vidove prevoza te je sistem BG voza potpuno isključen iz nje. Time je jedan od najbržih i najpouzdanijih vidova prevoza ponovo potpuno zanemaren od strane gradskih vlasti. Stanice BG voza se ni ne prikazuju, dok je putem aplikacije potpuno nemoguće dobiti bilo kakvu informaciju o polascima vozova, iako su sve linije BG voza integrisane u sistem javnog prevoza
još 2011. godine.
Prijave nepravilnosti u javnom prevozu je od sada moguće obaviti preko aplikacije, stoga je uz dostavu fotografije i podataka o vozilu moguće direktno uticati na eliminisanje propusta pružaoca usluga javnog prevoza (pod uslovom da službe gradske vlasti budu radile svoj posao).

Postavlja se i pitanje da li će ikada biti uvedena kupovina karata kod vozača ili na nekim prodajnim mestima koja su bliže korisnicima i koji će omogućiti bržu, lakšu i praktičniju kupovinu karata svima. Iako na prvi pogled praktična i jednostavna za korišćenje, aplikaciji nedostaju informacije o planiranju putovanja, informacije o BG vozu i polascima međugradskog prevoza kao i informacije o alternativnim trasama ili promenama u saobraćaju zbog radova ili kvarova.
Čak i pored nedostataka koje ima, prvog dana rada, aplikacija se pokazala kao izuzetno napouzdana i netačna, zato je pitanje da li će i kada Beograd i njegovi stanovnici dobiti usluge prevoza kakve zaslužuje grad te veličine. Ostaje nam samo da se nadamo da će nam, nakon gašenja relativno modernog sistema naplate karata i praćenja prevoza, gradske vlasti omogućiti da koristimo usluge koje su dostojne čoveka u 2023. godini.

Filip Hamdan

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 7

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izborna trka

Zoran Živković [27.04.2024.]




Video dana

Tuđa ruka svrab ne češe

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati