Beograd

Direktno.rs

11. 04. 2021. 12:01 3

"Izmeštanje prevoza sa Studentskog i Trga republike koštaće milione"

Sa premeštanjem početnih stanica autobusa i trolejbusa sa Studentskog trga i Trga republike na Donji Dorćol, operativni troškovi za navedene autobuse i trolejbuse rastu za 2,5 milona evra godišnje. Ovom trošku treba dodati 5 do 10 miliona evra investiranja u širenje Francuske ulice, Ulice Žorža Klemansoa i Dunavske, za par žutih traka. Da bi se ovo rešenje sprovelo, bilo bi potrebno ukinuti nekoliko stotina parking mesta i drvored sa jedne strane, dok bi rešenje sa manjim investiranjem u ulice značilo da Francuska ulica postaje autobusko-trolejbuska bez širenja kolovoza, čime bi se još više opteretila Ulica despota Stefana i to na delu gde je najuža, a zagušenja bi se tada prenosila i na javni prevoz - navode iz Centra za lokalnu samourpavu (CLS).

Iz CLS-a podsećaju da aktuelna gradska vlast planira pretvaranje Vasine ulice u pešačku, ukidanje javnog prevoza na Studentskom trgu, kao i preusmeravanje svih autobuskih i trolejbuskih linija koje okreću na Studentskom trgu i Trgu republike na Dunavsku ulicu na Dorćolu, a kroz Francusku ulicu i Ulicu Žorža Klemansoa - navode iz Centra za lokalnu samoupravu.

- Planovi o uređenju Studentskog trga i Trga republike kao pešačkih su daleko stariji od trenutne gradske vlasti, ali niko navedene planove nije planirao pre završetka prve dve linije metroa. Saobraćajni trgovi u centru, uključujući i Zeleni venac, napravljeni su upravo zbog velikog obima kretanja usmerenog na strogi centar grada. Stoga je u svim metro planovima pre sadašnje gradske vlasti, ukrštanje prve dve metro linije predviđano u zoni Trg republike-Terazije, odnosno u zoni koju Beograd čini Beogradom, a ne u „Beogradu na vodi“ - kaže diplomirani saobraćajni inženjer Karlo Polak.


Stav stručnjaka iz Centra za lokalnu samoupravu je nedvosmislen - Studentski trg i Trg republike moraju ostati saobraćajni trgovi dok se svi glavni pravci koji im prilaze ne pokriju metro linijama. S obzirom na to da trolejbusi čine tek 40% javnog prevoza ka navedenim trgovima, potrebno je širiti trolejbusku mrežu kroz Ulicu despota Stefana, napraviti dodatni trolejbuski depo i nabaviti nove zglobne trolejbuse.

- Novi trolejbusi moraju imati baterije za kretanje bez mreže 5 kilometara, a takva vozila su dva puta jeftinija od elektrobusa. Na širem području grada potrebno je razvijati mrežu žutih traka, kako bi se povećala brzina i pouzdanost trolejbusa koji voze ka centru. I na kraju, dok na određenom pravcu kretanja nema izgrađene metro linije, ne ukidati i ne redukovati javni prevoz, posebno ne trolejbuse i tramvaje - zaključuje Polak.

 

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 3

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Fakiri

Zoran Živković [25.03.2024.]




Video dana

Pobednički ples

Anketa

Šta će Partizan uraditi u Evroligi?

Rezultati