Društvo i ekonomija
16. 06. 2022. 06:00 6
Zahvaljujući Fejsbuk grupama biznis cveta
U poslednje vreme hit su postale Fejsbuk grupe u kojima se putem lajva prodaje sve i svašta. Najčešće su te grupe rezervisane za dame, jer su one najbolji kupci. Prodaja ide dobro, a grupa i prodavaca svakoga dana svakoga dana je sve više. Najviše se prodaje polovna garderba i posao cveta!
Mnogi su to prepoznali kao odličnu zaradu pa naplaćuju sat "lajva" od 200 do 400 dinara. Naravno, grupe imaju svoje administratore, koji prate prodaju, govore ko se prvi prijavio za kupovinu nekog proizvoda, kače na crne liste sve prodavce i kupce koji su skloni prevarama i za dve godine od kako se ovaj trend pojavio sve je uzelo ozbiljne razmere i ostalo vrlo profesionalno.
Istražujući temu došli smo do podataka kako funkcioniše čitav sistem, koji je zapravo u domenu sive ekonomije ali je sve dostupnije po nižim cenama.
- Otvorila sam grupu u doba korone, jer sam morala da radim. Sada ona ima više od 5.000 pratilaca i odlično ide - kaže Maja koja je administrator jedne od najposećenijih grupa za kupovinu i lajvove.
Sistem koji se odomaćio funkcioniše na sledeći način. Otvori se grupa, pozovu prijatelji, a onda oni šire dalje, uz naravno poklon koji dobijaju od administratora. Isti dalje prate Fejsbuk, targetuju prodavce pre svega polovne robe, kontaktiraju ih i ponude lajvove. U toku lajva pravo kupovine ima onaj koji je prvi poslao komentar o proizvodu.
Dalje sve ostaje između kupca i prodavca. Prvo ide uplata, zatim slanje paketa koji plaća kupac. Ako on nije zadovoljan, vraća robu, a prodavac mu vraća novac i troškove poštarine. Ukoliko ne dođe do dogovora između njih, sledi prijava administratoru, koji stavlja jednog ili drugog na takozvanu crnu listu, a ta vest se proširi brzinom munje.
- Zato nema prevara, jer svakom je u interesu da bude iskren. Nije to ona kupovina preko nekih privatnika koji plaćaju Fejsbuku reklamu, a koji vrlo često šalju proizvode, koji ne odgovaraju opisu. Ovde se uživo vidi šta se kupuje i prodavci su korektniji i iskreniji, jer znaju da ako fušare, prodaja će brzo da se ugasi - kaže Milena K. koja je stalni kupac u ovim Fejsbuk grupama.
Kako grupe, tako i prodavci imaju svoje stalne mušterije. Prodaje se najčešće polovna roba i za dalju prodaju mnogi kupuju u većim količinama. Stalno se pojavljuju akcijske cene, posebno u poslednje vreme, jer je Fejsbuk preplavljen tim grupama i prodavcima. U takvoj konkurenciji, cene su niže.
Zbog novog trenda na muci su kineske prodavnice, ali i sve regularne, te su trgovci već počeli da negoduju. Kako se ne plaćaju porezi i dažbine, kupovna moć građana je sve niža, ova siva trgovina sve je rasprostranjenija.
Komentari 6
ostavi komentar