Društvo i ekonomija
01. 05. 2021. 13:06 8
Mašine ponovo krpe rupe na putu kroz Grdelicu
Iako je auto-put kroz Grdeličku klisuru otvoren pre dve godine, tamo je i dalje veliko gradilište. Građevinske mašine su i dalje tu, a neke se, praktično, nikada nisu ni sklonile. Uoči praznika, duž većeg dela kroz klisuru vozilo se dvosmerno u jednoj traci, jer se tek ugrađeni asfalt - i dalje menja novim. Sudeći po mehanizaciji, brdo iznad kolovoza, koje se sa sve potpornim zidom, još pre puštanja u rad u jednom delu obrušilo, i dalje ne miruje, pa se postavlja pitanje - ko je pogrešio, pa i dve godine nakon spektakularnog puštanja u rad, Grdelica još nije gotova?
Pušten je u rad u maju 2019. Prve pukotine na asfaltu "krpljene" su dva meseca kasnije. Predsednik se u Doljevcu revakciniše skoro dve godine nakon što je u Grdeličkoj klisuri upriličio spektakularno otvaranje. I u trenutku kada potporni zid iznad puta još nije siguran, a asfalt se ponovo puši, kaže:
- Urađen je put do granice sa Severnom Makedonijom. Auto-put je urađen kroz Grdeličku klisuru, o kome je još Bizmark pričao - rekao je Aleksandar Vučić.
Ali ni on, verovatno, ne bi verovao da će nastati ova tvorevina iznad puta, koja je zapravo potporni zid - u više tehnika stabilizacije tla, a ne delo nepoznatog pejzažnog umetnika, prenosi N1.
- Pa, to je najnoviji naprednjački, građevinski ekstremizam. Malo je naprednije od onoga što obično deca rade u pesku na moru - smatra građevinski inženjer i aktivista Danijel Dašić.
Ovde nije more već Morava. Južna. A, nije ni pejzažna arhitektura.
N1: Ovo je ono brdo za koje je predsednik govorio da ga treba skloniti odatle, čini se da će se na kraju to, ipak, desiti.
- Izgleda da će vrlo skupi troškovi biti - ne pomeranja brda, ali disciplinovanja brda jer vidimo veliki broj "ankera", što bi rekli - čačkalica koje su pobili. U nadi da će to brdo biti "vakcinisano" i da se više ne pomeri sa svog mesta - kaže Dašić.
"Vakcinacija" brda ne prestaje, zbog čega je izmenjeni i režim saobraćaja "u dužini od 5 km", tvrde nadležni. Ali, na kosinama 2 i 4, zaključuju, nema zabeleženih pomeranja.
- Izvode se radovi na trajnoj stabilizacij Kosine 2 i Kosine 4 (…) Bezbednost saobraćaja je na najvišem nivou - kazali su iz "Koridora Srbije".
Zašto je brdo postalo "neposlušno" i zašto je novi asfalt maltene odmah počeo da puca? Obećanje bivše ministarke građevinarstva Zorane Mihajlović, da će svi nemarni u poslu na oba kraka Koridora 10 - biti poznati javnosti, kao i spisak njihovih propusta, nikada nije ostvareno.
- Nikada nismo dobili famozni izveštaj BIA o tome ko je "noću rušio zidove", ko je prekrajao projekte - ako se dobro sećam 11 puta. Tako da je vrlo naivno poverovati da će sve ovo platiti izvođač - kaže Dašić.
A da plaća izvođač - Integral inženjering, pre svega asfaltiranje tek napravljenog autoputa kroz Klisuru, i prošle i ove godine, tvrde iz JP Koridori Srbije.
- Navedena deonica još uvek je u garantnom periodu, koji je produžen u skladu sa ugovorom, i sve troškove zamene habajućeg sloja asfalta snosi izvođač radova, Integral Inženjering - dodaju iz "Koridora Srbije".
- Kada je u oktobru 2020. JP Koridori Srbije saopštilo da se asfalt na tek izgrađenom autoputu, između Predejana i Vladičinog Hana "dezintegrisao", te da se, kako su oštro negirali, put ne popravlja, već se "uklanjaju uočeni nedostaci" - kaže inženjer Dašić, u jednoj od zatečenih pukotina, ostavio je novčić.
- Tako da, po starom srpskom običaju, možda je, kao česnicu, pronašao neki od majstora… - dodao je Dašić.
I rešio da sa kolegama iz Integrala pukotine popravi. Ali, ko je mogao da očekuje da će popravka novog asfalta "punom parom" trajati punih šest meseci. Zasigurno - do kraja maja ove godine, dok će stabilizacija kosina biti i duža, ali, navode iz Koridora, ne "pre početka letnje sezone", koji god to datum tačno bio.
Komentari 8
ostavi komentar