Društvo i ekonomija

[ Izvor: jugmedia ]

29. 01. 2020. 09:45 0

Ulaz u Leskovac skuplji od karte za bus do Beograda

Autobuska karta od Leskovca do Beograda košta 1.150 dinara, ali zato putovanje do hotela “Nais” automobilom, verovali ili ne, može da vas košta neverovatnih 1.850 dinara.

U ovo se lično uverio Leskovčanin Marko Pejić koji je juče morao da sačeka prijatelja kod “Naisa”, a kada se vratio do Leskovca, na naplatnoj rampi na isključenju sa autoputa, pokušali su da mu naplate putarinu od pređenih 80 kilometara 1.850 dinara, piše portal jugmedia.

- Samo zato što sam se vratio na istu naplatnu rampu sa koje sam izašao na autoput. Kada sam počeo da se bunim, radnik mi je kazao da odem do naplatne petlje kod Vlasotinca i tamo se isključim sa autoputa. Tu sam platio svega 70 dinara - tvrdi ovaj Leskovčanin.

Ovaj problem je počeo da se javlja od 16. januara, kada su puštene u rad nove naplatne stanice na Koridoru 10, a građani počeli masovno da se bune zbog potpuno onelogičnog obračuna.

- Ukoliko za izlazak sa autoputa koristite istu naplatnu stanicu na kojoj ste se uključili na autput platićete cenu putarine koja se obračunava za najdužu relaciju, kao i vanredne troškove - saopštili sui z JP "Putevi Srbije".Direktor sektora za naplatu putarine Darko Savić kazao je pre nekoliko dana da u situacijama kada se posle izlaska sa jedne naplatne stanice, vozilo vrati na tu istu, nije moguće utvrditi broj pređenih kilometara.

- Кada na primer učesnik u saobraćaju uzme magnetnu karticu na naplatnoj stanici "Beograd" i izađe recimo na naplatnoj stanici "Smederevo", tačno se zna koliko je kilometara prešao i na osnovu čega je obračunata putarina, dok u slučaju vraćanja na istu naplatnu stanicu sa koje se pošlo, nije moguće ni na koji način uvrditi broj pređenih kilometara. Iz tih razloga nije moguće naplatiti putarinu po pređenom kilometru, već se u takvim slučajevima naplaćuje unapred utvrđena cena za najdužu relaciju i troškovi vanrednog postupka - objasnio je Savić i dodao da će ipak biti razmotreni mogući predlozi za prevazilaženje trenutne situacije.Zatvoreni sistem naplate putarine je pravedniji sistem naplate koji je preporučen direktivama Evropske unije i koji se primenjuje u većini evropskih zemalja gde se putarina plaća prema pređenom kilometru, odnosno samo za deo puta koji se koristi, kažu u Putevima Srbije.

- Novi sistem naplate putarine omogućio je da od Beograda do granice sa Bugarskom budu samo dve čeone naplatne stanice, umesto četiri, koliko bi bilo po starom sistemu naplate putarine. Takođe, u pravcu prema Republici Severnoj Makedoniji smanjen je broj čeonih naplatnih stanica sa četiri na dve, što je znatno ubrzalo protok saobraćaja na Кoridoru 10 - izjavio je Savić.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

U čemu je problem?

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati