Društvo i ekonomija
29. 01. 2020. 09:45 0
Ulaz u Leskovac skuplji od karte za bus do Beograda
Autobuska karta od Leskovca do Beograda košta 1.150 dinara, ali zato putovanje do hotela “Nais” automobilom, verovali ili ne, može da vas košta neverovatnih 1.850 dinara.
U ovo se lično uverio Leskovčanin Marko Pejić koji je juče morao da sačeka prijatelja kod “Naisa”, a kada se vratio do Leskovca, na naplatnoj rampi na isključenju sa autoputa, pokušali su da mu naplate putarinu od pređenih 80 kilometara 1.850 dinara, piše portal jugmedia.
- Samo zato što sam se vratio na istu naplatnu rampu sa koje sam izašao na autoput. Kada sam počeo da se bunim, radnik mi je kazao da odem do naplatne petlje kod Vlasotinca i tamo se isključim sa autoputa. Tu sam platio svega 70 dinara - tvrdi ovaj Leskovčanin.
Ovaj problem je počeo da se javlja od 16. januara, kada su puštene u rad nove naplatne stanice na Koridoru 10, a građani počeli masovno da se bune zbog potpuno onelogičnog obračuna.
- Ukoliko za izlazak sa autoputa koristite istu naplatnu stanicu na kojoj ste se uključili na autput platićete cenu putarine koja se obračunava za najdužu relaciju, kao i vanredne troškove - saopštili sui z JP "Putevi Srbije".Direktor sektora za naplatu putarine Darko Savić kazao je pre nekoliko dana da u situacijama kada se posle izlaska sa jedne naplatne stanice, vozilo vrati na tu istu, nije moguće utvrditi broj pređenih kilometara.
- Кada na primer učesnik u saobraćaju uzme magnetnu karticu na naplatnoj stanici "Beograd" i izađe recimo na naplatnoj stanici "Smederevo", tačno se zna koliko je kilometara prešao i na osnovu čega je obračunata putarina, dok u slučaju vraćanja na istu naplatnu stanicu sa koje se pošlo, nije moguće ni na koji način uvrditi broj pređenih kilometara. Iz tih razloga nije moguće naplatiti putarinu po pređenom kilometru, već se u takvim slučajevima naplaćuje unapred utvrđena cena za najdužu relaciju i troškovi vanrednog postupka - objasnio je Savić i dodao da će ipak biti razmotreni mogući predlozi za prevazilaženje trenutne situacije.Zatvoreni sistem naplate putarine je pravedniji sistem naplate koji je preporučen direktivama Evropske unije i koji se primenjuje u većini evropskih zemalja gde se putarina plaća prema pređenom kilometru, odnosno samo za deo puta koji se koristi, kažu u Putevima Srbije.
- Novi sistem naplate putarine omogućio je da od Beograda do granice sa Bugarskom budu samo dve čeone naplatne stanice, umesto četiri, koliko bi bilo po starom sistemu naplate putarine. Takođe, u pravcu prema Republici Severnoj Makedoniji smanjen je broj čeonih naplatnih stanica sa četiri na dve, što je znatno ubrzalo protok saobraćaja na Кoridoru 10 - izjavio je Savić.
Komentari 0
ostavi komentar