Politika

Direktno.rs [ Izvor: Danas ]

03. 06. 2020. 15:57 5

Zbog nestručnosti prugu po ravnici grade čitavu deceniju

Plan o izgradnji brze pruge i modernizaciji postojeće od Beograda do Budimpešte nastao je još 2014. godine kada je potpisan dokument sa Kinom, ali prema svemu sudeći, proći će još mnogo vremena dok ova pruga ne bude gotova.

Građevinski inženjer Danijel Dašić kaže da bi tih stotinak kilometara pruge do mađarske granice po ravnom terenu trebalo da se gradi najviše godinu i po dana.

 - Ali kad pogledamo naše infrastrukturne projekte sa tri elementa možemo da ih opišemo: nestručnost, neodgovornost i bahatost. Mislim da je njima najveći problem bio da obezbede netransparentno kinesko finansiranje i da zaobiđu bilo kakvu kontrolu trošenja tih sredstava. Prvo su najavljivali da će prugu od Beograda do Novog Sada da završe za dve godine, a onda srušili i ono što smo imali i evo skoro već dve godine nemamo železnički prevoz između ova dva grada. Usput je uništena domaća građevinska industrija, pošto Kinezi uzimaju naše firme samo za minorne radove. Ali obećanja ništa ne koštaju, a deluje kao da naša Vlada i predsednik žive u budućem vremenu - objašnjava Dašić i zaključuje da nama za izgradnju pruge na našoj strani ne bi trebalo da smeta odugovlačenje Mađara.

Ova trasa sastoji se od tri deonice. Prva je Beograd (Prokop) - Stara Pazova od 34,5 kilometra koju grade kineske kompanije CCCC i Čajna relvej internešenel i koja košta 319 miliona evra, a koja se finansira iz kredita kineske Eksim banke koja je prva počela da se radi krajem 2017. godine. Pre nekoliko dana završetak ove deonice najavljen je za mart 2021. godine.

Druga deonica dužine 40 kilometara proteže se od Stare Pazove do Novog Sada i obuhvata izgradnju vijadukta u Čortanovcima i tunel kroz Frušku goru. Radovi na ovoj zahtevnoj deonici počeli su 16. marta 2018, a kraj izgradnje najavljen je za avgust 2021, mada je prvobitno rok bio kraj 2021. Ovu deonicu gradi ruski RŽD iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica. Vrednost projekta je oko 580 miliona dinara.

Treća deonica je najduža, ali i najlakša. To je trasa Novi Sad-Kelebija od 108,2 kilometra. Ugovor o izgradnji je potpisan 2018. sa kineskim kompanijama, a 2019. je zaključen ugovor o zajmu od 943 miliona evra od Eksim banke. Radovi na ovoj deonici još nisu počeli, a u javnosti se ranije pominjalo da bi se i ruska kompanija mogla pridružiti Kinezima na izvođenju radova.

Završetak ove deonice najavljen je za 2024. godinu. Zanimljivo je da će biti potrebno čak četiri godine za izgradnju ove pruge po ravnom terenu.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 5

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Ravnopravnost

Zoran Živković [12.04.2024.]




Video dana

Metalika moj dobar drugar

Anketa

Ko je kriv za razočaravajuću sezonu Zvezde i Partizana u Evroligi?

Rezultati