Politika

[ Izvor: Vreme ]

31. 10. 2019. 16:03 0

Kokan Mladenović: Balon besa mora kad-tad da pukne

Poznat po britkom umu i oštrom jeziku, koje često pretače i na pozorišnu scenu, reditelj Kokan Mladenović je u intervjuu za "Vreme" dao opsežnu, ali preciznu sliku političke scene u Srbiji.

- Verujem da će se suštinska pravednost i demokratičnost svake buduće vlasti meriti vremenom koje će Aleksandar Vučić i njegovo najbliže okruženje, sazdano od falsifikatora, lopova, od ljudi koji, poput njega, dnevno krše ustavna i zakonska ovlašćenja, provesti u zatvoru. Manir da svaka sledeća vlast prećutno abolira svaku prethodnu, nastavljajući da koristi iste mehanizme korupcije i manipulacije, jednom će morati da se završi. U to ime se zdušno zalažem za lustraciju i zakonsko gonjenje svih koji su od devedesetih na ovamo participirali u vlasti i mislim da je pošteno da se u zatvorskoj šetnji sa vučićima, dačićima i ostalima sreću i neki od viđenijih demokrata ili njihovih saučesnika u zločinu nad demokratijom u Srbiji - rekao je za "Vreme" Kokan Mladenović.

On je potom istakao da je sve ovo balon besa koji će nesumnjivo pući.

- Balon besa se dakle puni i nemoguće je da ne pukne. U Srbiji ne postoji sloboda medija, parlament je unižen i sveden na mesto za najbanalnije fingiranje demokratije, a zulumćari organizovani u jednu kriminalno-političku grupaciju otimaju od sopstvene zemlje sve što se oteti može. Ono što je izvesno jeste da će i ovoga puta ulica smenjivati vlast, a narod koji kroz čitavu svoju istoriju baštini revolucije atentate i prevrate morao bi da se zabrine nad svojim sopsvenim mizernim poznavanjem mehanizma i pojma demokratije.

Slučaj uzbunjivača iz Krušika Aleksandra Obradovića, kojeg je uhapsila BIA na radnom mestu, što je sve bilo obavijeno velom tajne tri nedelje, govore o načinu na koji se zastrašuju građani.

- Kao i u sumrak svake tiranije, mehanizmi zastrašivanja pojačavaju svoj rad, strah postaje osnovni pokretač, ili tačnije nepokretač svake akcije i onda je logično da sve što je normalno postane nenormalno i izopačeno. Postaje logično da radnici zvižde porodici poginulog kolege, da žene brane seksualnog predatora iz provincije od tužbi jedne žene, da nakon informacija iz Krušika ne bude uhapšen otac ministra policije, a da mu sin ako već nije uhapšen sa ocem, bar iz moralnih razloga podnese ostavku, već porocesuiran i hapšen u maniru najstereotipnije gangsterske osvete bude upravo uzbunjivač, neko ko se usudio da progovori o kriminalu u državnom vrhu - priča Kokan Mladenović.

On smatra da je u državi suspendovana demokratija.

- Sve ove situacije pokazuju da je u državi suspendovana demokratija, da ne postoji nezavisnost policije, sudstva i obaveštajnih službi. Smejali smo se i pravili viceve na račun toga što resore policije, vojske i bezbednosti vode jedan falsifikator doktorske titule, jedan čovek upitnog mentalnog zdravlja bez dana služenja vojnog roka i jedan keramičar iz Kruševca koji "voli kad novinarke lako kleklnu", a onda je postalo jasno da je upravo instaliranjem takvog polusveta na najviše funkcije počela finalna operacija kriminalizacije države od onih koji bii morali da je štite.


Predstava "Pad" koju je režirao upravo Kokan Mladenović, a koja se igra od 2018. godine, dospela je u tabloide zbog glavnog glumca Branislava Trifunovića, koji je okrivljen da je u njoj palio zastavu.

- U tom "zatvaranju kruga" jedne vlasti, koja je ozbiljno zagazila u diktaturu, logično je da se, po oprobanim staljinističkim metodama, izmišljaju neprijatelji i da se protiv njih vodi hajka koja i kad im ne dođe glave, ne može da ne utiče na njihove emocije, posao i neposredno okruženje. Treba, dakle, iz javne sfere eliminisati i ono malo preostalih glasova pobune i okružiti se samo tapšačima. Branislav Trifunović jedan je od simbola nezavisnog mišljenja i pogrom kome je izložen pokazuje svu moć predvidivog sistema manipulacije - izmišljena vest o "cepanju zastave" iz tabloida ustartuje bes "patriotskih snaga", javljaju se politički balvani za skupštinskom govornicom, podguzne muve iz policijskog sindikata, i sve poprima dimenzije hajke na žrtvu koja ni ne stiže da objasni da je u pitanju najobičnija laž, da umetnost, uostalom, ima moralna i zakonska prava da drugačije interpretira i koristi državne simbole, da je sve to zajedno sipino mastilo kojim aktuelna vlast odbija da odgovori na javno postavljena pitanja u predstavi Pad, koja govori o smrti 64 radnika tokom protekle godine u Srbiji - rekao je za "Vreme" Kokan Mladenović.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 0

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Izbor(i)

Zoran Živković [23.04.2024.]




Video dana

U čemu je problem?

Anketa

Gde ćete provesti predstojeće praznike?

Rezultati