Društvo i ekonomija

[ Izvor: RTS ]

10. 05. 2024. 06:57 5

Vozači sa PROBNIM DOZVOLAMA sve češće ginu

Dva vozača-početnika poginula su u nedelju dana, što pokazuje da nemamo saobraćajno obrazovanje, ni dobre uzore. Već deceniju vozači u Srbiji, posle položenih ispita, imaju pravo da voze, ali uz sedam ograničenja.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za RTS da je reč o uslovima koji pripremaju buduće učesnike za saobraćaj.

- Ne sme biti vozilo koje ima više od 80 kilovata. Dozvoljeno je da upravljate takvim vozilom, ali ako ste pod nadzorom člana porodice koji ima vozačku dozvolu duže od pet godina. Takođe, ne smete da upravljate vozilom od 23 do 6 časova. Ne smete uopšte da imate alkohol u organizmu. Ne smete da upotrebljavate mobilni telefon. Ograničenja brzine su niža nego za ostale. Na primer, 110 kilometara na auto-putu i 90 na moto-putu - podseća Okanović.

Okanović kaže da je posle više od deset godina primene probnih dozvola potrebno sagledati rezultate.

- Mislim da osnovni problem nije ni u snazi automobila. Ne kažem da je to loše rešenje, ali osnovni problem je u glavama tih mladih ljudi - kaže sagovornik RTS-a.

Navodi da obuka vozača ne počinje onog trenutka kada neko dođe u autoškolu i krene da se sprema za testove, već od najranijih dana. Dodaje da veliki deo odgovornosti nosi porodica, ali ističe da je najvažniji adekvatan školski program, koji trenutno ne priprema na odgovarajući način nove učenike u saobraćaju.

- Već 15 godina to mislim, zbog toga što je 2009. godine u zakonu napisano da Ministarstvo obrazovanja mora da usvoji nastavni plan i program koji se tiče saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja - smatra Okanović.

Navodi da je prošlo 15 godina, a da to nije praksa.
- Ne možete decu da učite formalno tri, četiri lekcije o saobraćaju i da kažete, eto, mi imamo saobraćajno obrazovanje - izričit je sagovornik iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Navodi da mladi vozači gledaju starije koji nisu baš dobar primer, kako kaže, "ni u porodici, ni u okolini". 

- I onda se pitamo zašto nam gine preko 100 mladih ljudi svake godine - ukazuje on.

Ističe da su mladi ljudi najugroženija starosna kategorija u Srbiji u saobraćaju, a da se godinama stepen smrtnosti povećava.

- Deca kako su starija, sve je veći rizik da poginu u saobraćajnim nezgodama. A onda od 14. godine to naglo raste. I onda zapravo shvatamo da deca najviše počinju da ginu od onog trenutka kad izađu iz osnovne škole. I moramo da se pitamo a šta smo mi to njima dali u osnovnim školama? - navodi gost RTS-a.

Smatra da vozačima mlađim od 18 godina, ukoliko voze bez pratnje osobe koja ima vozačku dozvolu duže od pet godina, treba radikalnom merom oduzeti vozilo jer je to mera koja će rešiti problem neodgovornosti roditelja. 

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 5

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Nosilac liste

Zoran Živković [20.05.2024.]




Video dana

Pazi prste!

Anketa

Da li će Nikola Jokić igrati na Olimpijskim igrama?

Rezultati