Društvo i ekonomija

[ Izvor: Radio Slobodna Evropa ]

02. 05. 2024. 15:53 19

Lidl i Bosch povukli reklame sa "proruskih medija" u Srbiji

Veliki brendovi trebalo bi da prestanu da se reklamiraju na proruskim medijima na Balkanu, poručila je grupa poslanika Evropskog parlamenta u pismu koje je stiglo na adrese 15 svetskih kompanija, a u koje je Radio Slobodna Evropa (RSE) imao uvid. Kao "uporne izvore dezinformacija", u pismu evroparlamentaraca pomenuto je više medija iz Srbije. Među njima su televizije sa nacionalnom pokrivenošću Pink i Hepi (Happy), te tabloid Informer.

Neke od kompanija kojima su pisali su Coca - Cola, Lidl, Bosch, Delhaize Group, Heineken, Samsung Amazon i L’oreal. U dokumentu koji je upućen kompanijama, između ostalog, podvlači se da ovi globalni brendovi moraju da zahtevaju od medijskih i reklamnih agencija i kompanija da im pruže detaljne informacije o tome kuda idu njihovi oglasi i ispuste kuće koje promovišu dezinformacije.

- Ove platforme su umešane u širenje narativa koji podrivaju Evropsku uniju i demokratske vrednosti, u promovisanje narativa koje podržava Kremlj u vezi sa invazijom na Ukrajinu i napadima na civilno društvo, nezavisne medije i političku opoziciju - navodi se u pismu evroposlanika.

Kompanija Lidl, čije je sedište u Nemačkoj, za Radio Slobodna Evropa (RSE) je potvrdila da je na njihovu adresu stiglo pismo evroparlamentaraca. Istakli su da "kontinuirano prate razvoj medijske slike u Srbiji", te da su o istoj temi već diskutovali sa predstavnicima nemačke Vlade i jedne nevladine organizacije.

Dalje navode da su, kao rezultat toga, nekoliko meseci pre pisma već preduzeli korake da prilagode marketinške budžete za televizije Pink i Hepi.

- Značajno smo smanjili potrošnju na Pink TV i Hepi TV od sredine 2023. godine. Istovremeno, odlučili smo da od 2024. godine prekinemo oglašavanje na kanalu Hepi TV. Budžet za oglašavanje ušteđen ovim merama biće usmeren na javni servis RTS - dodaju iz kompanije.

U odgovoru kompanije Bosch za RSE ne precizira se da li je i na koji način apel evroparlamentaraca uticao na njihovo oglašavanje, ali ističu da "nemaju aktivnu reklamnu kampanju" u medijima koje se pominju.

- Odlučili smo pre oko godinu dana da više ne plasiramo reklame u tim medijima - preciziraju.

Iz kompanije kažu da rade sa medijskim agencijama koje plasiraju njihove reklame na različite platforme "vodeći se kriterijumima kao što su visok doseg i profil ciljne publike".

Iz Pink televizije su za RSE rekli da su se sa zahtevom koji su evroparlamentarci uputili svetskim kompanijama, upoznali tek "preko sredstava informisanja".

- Suprotno od tvrdnji iznetih u pismu, PINK nije proruska TV stanica. Uvek smo se rukovodili profesionalnim standardima i s obzirom na to da je Srbija kandidat za članstvo u EU uvek smo promovisali evropske vrednosti - navode.

Iz kompanije u čijem je vlasništvu list "Kurir" su za RSE kazali, da nisu upoznati sa zahtevom evroposlanika, te da stoga ne mogu ni da ga komentarišu. Ostali mediji iz Srbije, pomenuti u pismu evroparlamentaraca, nisu odgovorili na upit RSE. Za komentar nisu bili dostupni ni u Vladi Srbije.

Dragi čitaoci, da biste nas lakše pratili i bili u toku preuzmite našu aplikaciju za Android ili Iphone.

Komentari 19

ostavi komentar

Ostavi komentar

Da biste komentarisali vesti pod Vašim imenom

Ulogujte se
Pravila komentarisanja
Prednost u objavljivanju komentara imaće registrovani korisnici i kvalitetniji komentari.
Direktno.rs zadržava pravo izbora, brisanja komentara, ili modifikacije komentara koji će biti objavljeni.
Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. Komentari koji sadrže govor mržnje i psovke, takodje neće biti objavljeni.
Sadržaj objavljenih komentara ne predstavlja stavove redakcije, već samo autora komentara.


Očekivanja

Zoran Živković [13.05.2024.]




Video dana

Treniraj kod kuće

Anketa

Ko će osvojiti Ligu šampiona?

Rezultati